اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر ورزش: حدود ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کشور داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: حدود 3 هزار پروژه ورزشی نیمه کاره در کشور داریم که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره‌برداری شوند.

وزیر ورزش: حدود ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مسعود سلطانی‌فر امشب در آئین افتتاح و بهره‌برداری از استادیوم پنج‌هزار نفری شهید عباسعلی ناطق نوری شهر نور، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی روی دست دولت مانده بود اما با همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها توانستیم یکی پس از دیگری این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: از زمان حضورم در وزارت ورزش حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم که سال گذشته ۷۰۰ پروژه تکمیل و بهره‌برداری شد و امسال نیز ۷۰۰ پروژه هدف‌گذاری کردیم که تا کنون ۴۰۰ پروژه تکمیل و بهره‌برداری شد و تلاش می‌کنیم تا بقیه تعداد پروژه هدف‌گذاری شده نیز تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با پروژه‌هایی که در دولت دوازدهم کلنگ‌زنی شد اکنون حدود ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کل کشور داریم که امیدواریم تا پایان این دولت این‌پروژه‌ها هم تکمیل و بهره‌برداری شوند.

این مسؤول قول داد تا برخی از پروژه‌های ورزشی در مازندران از جمله ماهفروجک ساری، آمل، چالوس، رستم رود، بلده و ... در اولویت قرار گرفته و تکمیل شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه مازندران همواره در رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی ورزشی حضور دارد، تصریح کرد: اعتقاد داریم استعدادهای خوب ورزشی در مازندران وجود دارد و ما باید زمینه بروز و ظهور آن را با افتتاح پروژه‌های ورزشی فراهم کنیم.

* درخواست از وزیر برای تکمیل پروژه‌های ورزشی مازندران

استاندار مازندران نیز در این مراسم با قدردانی از وزیر ورزش برای مساعدت در تکمیل پروژه‌های ورزشی استان، اظهار کرد: از زمان حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش روزانه تقریبا ۲ پروژه در کشور بهره‌برداری می‌شود، شاید ۵ هزار پروژه نیمه کاره داشتیم که سال گذشته ۷۰۰ پروژه افتتاح شد.

احمد حسین‌زادگان افزود: در حوزه سخت‌افزاری در یک‌سال اخیر استادیوم‌های مهم ورزشی در استان مرمت شد که از جمله آن در شهرهای نور، نوشهر، ساری و... است و می‌توان گفت؛ همه اماکن فرسوده در حال احیاء است.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزشی در استان موج می‌زند و رویکرد مهم وزارت ورزش، تقویت ورزش قهرمانی است و آرام کردن فضای متشنج در فدراسیون‌ها و ... که با حضور سلطانی‌فر پیگیری و انجام می‌شود.

استاندار مازندران بار در خواست از وزیر ورزش برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه کاره استان از جمله استادیوم 6 هزار نفره ماهفروجک ساری، سالن کشتی جویبار، رستم‌رود و بلده شهرستان نور و در اولویت قرار دادن آن‌ها گفت: سهم استانی را ما تامین می‌کنیم و سهم ملی را وزارت ورزش کمک کند تا سریعتر اختصاص و تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان نیز در این آئین اظهار کرد: کار مرمت استادیوم ورزشی شهید ناطق نوری با مساحت ۲۳ هزار ۴۰۰ متر مربع از سال ۸۶ آغاز شد و مدت زیادی وقفه داشت که با پیگیری مسؤولان شهرستان و استان و دستور وزیر از یک‌سال و نیم قبل این پروژه سرعت پیدا کرد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

حسن کریمی افزود: این پروژه ۶ هزار ۲۵۰ متر فضای روباز ورزشی و ۲ هزار و ۸۰۰ متر فضای بسته اداری دارد که می‌تواند به عنوان فضای اداری هیات‌های ورزشی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این ورزشگاه دارای زمین چمن مصنوعی و متعلقات ، سالن بدنسازی، سونای خشک، پیست دو و میدانی، فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، جایگاه وی آی پی، رختکن تیم مهمان و میزبان، چهار دکل نور افکن و  ۶۵ چشمه سرویس بهداشتی و ... است که تا امروز ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و اگر امروز شروع می‌شد باید ۴۵ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

به گزارش فارس پس از افتتاح این استادیوم دو تیم منتخب ملی پوشان و بازیکنان لیگ‌برتر و تیم منتخب شهرستان نور به صورت نمادین به مصاف هم رفتند.

در تیم منتخب ملی پوشان و لیگ برتر بازیکنانی چون رحمان رضایی،  محسن بنگر،  محسن یوسفی ، حنیف عمران زاده، مجید کاویان‌پور، مسعود حق‌جو ، سیدعبدالله حسینی، سعید کوزه گر، علیرضا سیار از فوتبالیست‌های شهرستان نور حضور دارند.

انتهای پیام/86023/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول