اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تبیین دستورکار کمیته عالی راهپیمایی بازگشت غزه در سال 2020

کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره غزه در کنفرانسی خبری اعلام کرد، این راهپیمایی‌ها از سال آینده به صورت ماهانه برگزار خواهد شد و آغاز آن مصادف با «روز زمین» خواهد بود.

تبیین دستورکار کمیته عالی راهپیمایی بازگشت غزه در سال 2020

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره در دومین سالگرد آغاز این راهپیمایی‌ها همزمان با «روز زمین» یک کنفرانس خبری برگزار کرد و همه ملت فلسطین را به احیای این روز فراخواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، این کمیته اعلام کرد، «راهپیمایی بازگشت از زمان آغازش به اهداف و دستاوردهای زیادی رسیده که در رأس آن احیای حق بازگشت بوده است. این راهپیمایی‌ها در مقابل معامله قرن شوم ایستاد و محیط سیاسی مناسب برای شکست این طرح را ایجاد کرد، طرحی که دنبال نابودی مسأله فلسطین بود».

کمیته مذکور سپس به برگزاری راهپیمایی بازگشت در جمعه (فردا) با عنوان «دما الشهدا ترسم طریق الحریه» (خون شهدا مسیر آزادی را ترسیم می‌کند) فراخواند.

در ادامه این کنفرانس خبری کمیته راهپیمایی بازگشت اعلام کرد، در سال ۲۰۲۰ راهپیمایی‌های بازگشت به صورت ماهانه بعلاوه روزهایی با مناسبت‌های خاص برگزار خواهد شد. آغاز این راهپیمایی‌ها  ۳۰/۳/۲۰۲۰  همزمان با روز زمین و سالگرد شروع تظاهرات بازگشت است.

کمیته مذکور سپس بر مردمی و مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف تأکید کرد و افزود، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت مستند کردن جنایت‌های صهیونیستی علیه شرکت‌کنندگان بی دفاع در این تظاهرات را به عهده کمیته‌های قانونی گذاشته تا به دیوان کیفری بین المللی ارائه شود.

در ادامه کنفرانس خبری مذکور تأکید شد: راهپیمایی بازگشت پیامی آشکار و قوی به دشمن صهیونیستی بود مبنی بر اینکه هدف گرفتن ملت ما بدون مجازات باقی نخواهد ماند؛ مجازات بین‌المللی در انتظار این رژیم است. بنابراین در محاسبات خود تجدیدنظر کند و به تمام انواع تجاوز و اشغالگری علیه ملت ما پایان دهد.

کمیته عالی راهپیمایی بازگشت تأکید کرد، روز زمین در سال جاری باید شاهد خیزش گسترده مردمی و مناسبتی برای نشان دادن خشم در غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ باشد.

راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ همزمان با روز زمین با طرح و پیشنهاد تعدادی از نویسندگان و متفکران فلسطینی آغاز شد و طولی نکشید که گروه‌های فلسطینی و در رأس آنها حماس آن را به عنوان یکی از شیوه‌های مباره مسالمت‌آمیز بر عهده گرفتند.

این راهپیمایی‌ها تقریبا هر جمله در مرزهای شرقی نوار غزه با رژیم صهیونیستی برگزار شد و تا کنون بیش از سیصد فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول