اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هکر 16 ساله ای که از 500 کارت بانکی سرقت کرده بود دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هکر ۱۶ ساله ای که ۵۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی کرده بود در شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شد.

هکر 16 ساله ای که از  500 کارت بانکی سرقت کرده بود دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه مبلغ ۲۶ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: مأموران در بررسی های اولیه متوجه شدند وجه اعلامی از حساب مالباخته برداشته و پس از چند بار جابجایی در حساب های مختلف به حساب فردی در یکی از استان های جنوبی کشور واریز شده که بلافاصله حساب وی مسدود و انجام تحقیقات پلیسی روی این پرونده آغاز شد.

محمدیان توضیح داد: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد، کلاهبرداری توسط فرزند ۱۶ ساله فردی که حسابش مقصد نهایی پول های کلاهبرداری بود، انجام شده که طی یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر شد.

وی گفت: متهم با مشاهده مستندات به ۵۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی به ارزش دو میلیارد ریال اقرار کرد. وی با تبلیغات گسترده خرید شارژ ارزان و کانال های دوست یابی در شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی، کاربران را به صفحات جعلی پرداخت وجه هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات حسابشان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول