اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری مسابقات بدمینتون جام فجر با حضور ۳۰ کشور جهان

نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر با حضور ۳۰ کشور جهان بهمن‌ماه در استان فارس برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات بدمینتون جام فجر با حضور ۳۰ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فریبا مددی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیأت بدمینتون استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای برنامه‌های مختلف از ابتدای سال جاری ازجمله برگزاری مسابقات بدمینتون، آموزش، برگزاری اردوها و یک دوره کلاس‌های بین‌المللی مربیگری در داخل کشور خبر داد.

وی گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر با حضور ورزشکاران از ۳۰ کشور جهان در ایران به میزبانی هیأت بدمینتون و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس از ۱۵ تا ۱۹ بهمن‌ماه در دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون افزود: در فراخوان استعدادیابی در دو بخش دختران و پسران جشنواره استعدادیابی بعد از بهمن‌ماه برگزار می‌شود و برترین‌ها برای اردوهای استعدادپروری انتخاب خواهند شد.

مددی در مورد برنامه‌های فدراسیون بدمینتون در سال آینده بیان کرد: از ابتدای سال جاری برگزاری مسابقات برون‌مرزی را برای ورزشکاران برنامه‌ریزی کرده‌ایم که می‌توانند سهمیه داشته باشند.

ثریا آقایی؛ امید بدمینتون ایران برای کسب سهمیه المپیک

وی عنوان کرد: در بخش بانوان، ثریا آقایی و ثمین عابدخجسته از ابتدای سال جاری در مسابقات متعددی شرکت کردند و آقایی به‌عنوان ورزشکار منتخب از طرف بدمینتون آسیا در دو ماه گذشته به حضور در کمپ تمرینی پیشرفته دانمارک دعوت شد؛ وی که تاکنون دارای رنکینگ ۱۰۶ بوده است، توانسته رنکینگ خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون اضافه کرد: امیدواریم با توجه به تعداد مسابقاتی که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده برای ثریا آقایی در نظر گرفته شده است، بتواند در مسابقات شرکت کند و امید به کسب سهمیه المپیک توسط وی را داریم.

مددی در زمینه برنامه‌های مهم فدراسیون بدمینتون عنوان کرد: برگزاری جشنواره استعدادیابی ازجمله برنامه‌های مهم این فدراسیون است و دو دوره مسابقه پایانی لیگ برتر و لیگ دسته یک هم این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات پیشکسوتان و دوره بدمینتون ساحلی نیز در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، افزود: فدراسیون بدمینتون یکی از فدراسیون‌هایی است که در آن هیچ تفاوتی بین مردان و بانوان وجود ندارد و در دو بخش داوری و مربیگری چه در سطح کشور و چه در سطح بین‌المللی فعال هستیم.

نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون تصریح کرد: این فدراسیون در سطح بین‌المللی سه مربی سطح ۲ بین‌المللی، در بخش بانوان پنج داور آسیای جهانی و دو سرداور آسیایی و جهانی دارد.

مددی با اشاره به وجود ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته شامل ۱۴ هزار بانو و ۱۶ هزار مرد در رشته ورزشی بدمینتون، بیان کرد: استان سمنان جزو استان‌هایی است که هر سال در رتبه‌بندی صعود داشته و به‌عنوان یکی از پایگاه‌ها در رشته بدمینتون در کشور مطرح است و اکثر اردوهای ملی و مسابقات رنکینگ را توانستیم به میزبانی هیأت بدمینتون استان سمنان برگزار کنیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/خ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول