اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ادیانی: مخالف کلیات بودجه هستم/ ساختار بودجه 99 کپی‌شده بودجه‌های قبلی است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 با بیان اینکه لایحه بودجه 99 یک بودجه مقاومتی نیست، گفت: بودجه سال 99 هیچ سنخیتی با اصلاح ساختار بودجه ندارد و شاکله و ساختار آن کپی‌شده ساختار بودجه سال‌های 98 و 97 است.

ادیانی: مخالف کلیات بودجه هستم/ ساختار بودجه 99 کپی‌شده بودجه‌های قبلی است

سید علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: شب گذشته در خبری نام من جزو کسانی ثبت شده بود که در کمیسیون تلفیق رای موافق به کلیات لایحه بودجه سال 99 داده بودند و حال آنکه اولا رای مخفی است و ثانیا من جزو کسانی بودم که به عنوان مخالفت کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون سخنرانی هم کردم.

وی افزود: من معتقدم لایحه بودجه سال 99 هیچ سنخیت و تجانسی با اصلاح ساختار بودجه ندارد. شاکله و ساختار بودجه 99 کپی‌شده بودجه سال‌های 98 و 97 است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: بنا بر سیاست‌های ابلاغی و بنا بر قولی که دولت داده بود و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بودجه 99، بودجه مقاومتی نیست. ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید سازوکارهای مالی و پولی بودجه یک ساله باید بر اساس چارچوب مبانی اقتصاد مقاومتی تدوین شود که این ویژگی‌ها در بودجه 99 مشاهده نمی‌شود.

ادیانی خاطرنشان کرد: ما در بودجه نویسی باید قواعد حقوقی حاکم بر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت کنیم و یکی از این قواعد این است که ما در زمان تدوین و تصویب بودجه نباید متمم بودجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار دهیم. بعضی از بندها در ذیل تبصره‌های 21گانه بودجه 99 به گونه‌ای است که ما هم بودجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب می‌کنیم و هم متمم بودجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و این خلاف است.

وی افزود: اعداد و ارقام در بخش درآمدی بودجه 99 واقعی نیست و با واقعیت سنخیت ندارد؛ مثل درآمد مربوط به فروش اموال دولتی یا مثل درآمد گمرکی یا مثل درآمد نفتی و درآمدهای مالیاتی و...

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پایان گفت: وقتی درآمدها واقعی نباشد، ما در بخش هزینه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم و در ایجاد توقع بین مردم و جامعه هدف مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول