اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بتن‌های مورد استفاده در سدسازی‌ها کیفیت بالایی دارند

معاون فنی پژوهشی شرکت توسعه منابع آب ایران با اشاره به اینکه نقش مصالح بتنی در مهار سیلاب‌ها در مناطق سیل‌خیز بسیار حائز اهمیت است، گفت: سیل فروردین ماه امسال به گونه‌ای بود که ورودی آن به سدها در طی چند ده سال گذشته کم‌نظیر بوده است.

بتن‌های مورد استفاده در سدسازی‌ها کیفیت بالایی دارند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا سعیدی در کنفرانس بین‌المللی بتن و زلزله با اشاره به نقش مصالح بتنی در مهار سیلاب‌ها در مناطق سیل‌خیز گفت: سه استان خراسان، خوزستان و فارس از استان‌های سیل‌خیز کشور هستند که امسال شاهد جاری شدن سیل در این مناطق بودیم. 

وی افزود: در جریان سیل فروردین ماه امسال 2.5 میلیارد مترمکعب آب به کارون، 3.2 میلیارد مترمکعب به سد دز، 2.7 میلیارد مترمکعب آب به کرخه وارد شد که این میزان ورود آب در چند ده سال گذشته کم‌نظیر بوده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: پیش از وقوع سیل در استان‌های خوزستان و فارس به تمام بخش‌های این استان درباره روند جوی و شرایط بحرانی هشدار داده بودیم و اعلام کرده بودیم که در برخی از حوضچه‌های آبخیز، آورده‌های آبی بیشتری خواهیم داشت.

معاون فنی پژوهشی شرکت توسعه منابع آب ایران ادامه داد: به هر حال وضعیت مصالح به کار رفته در سدها و بتن مورد استفاده در این سدها نشان داد که با این حجم ورودی آب این سدها تا چه اندازه در حد بالا قابلیت و توان بالایی در مقابل این حجم از آب را دارند.

همچنین در این کنفرانس جواد برنجیان دبیر کنفرانس ملی بتن و زلزله با بیان اینکه افزایش کیفیت بتن مصرفی در پروژه‌های ساخت‌وساز می‌تواند خسارات ناشی از سوانح و حوادث را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، گفت: افزایش کیفیت بتن می‌تواند عامل رشد اقتصادی و ملی و کاهش خسارات مالی و جانی باشد.

وی افزود: در کشور سالانه شاهد وقوع زلزله‌های متعددی هستیم پس استفاده از بتن باکیفیت در ساخت‌وسازها می‌تواند خسارات ناشی از وقوع این زلزله‌ها را به حداقل برساند.

برنجیان ادامه داد: بر اساس چشم‌انداز افزایش کیفیت بتن در ایران تا سال 1404 کیفیت بتن ایران باید به 5 مگاپاسکال برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول