اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی متهمان اصلی آلودگی هوا هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی متهمان اصلی آلودگی هوا هستند.

وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی متهمان اصلی آلودگی هوا هستند

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، افشین حبیب زاده با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه طبق یافته های معتبر بیشترین روزهای آلوده هوای شهر تهران مرتبط با  آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از  ۲.۵  میکرون است، اعلام کرد: بر اساس نتایج بدست آمده در طول دوران نمونه برداری یکساله در ایستگاه شرکت کنترل کیفیت هوا در دانشگاه صنعتی شریف در ۸۷.۵ درصد از روزهای نمونه برداری مقدار ۲.۵ pmبیشتر از حد مجاز اعلام شده توسط سازمان محیط زیست ایران است.

وی بیان داشت :در ترکیبات اصلی این آلاینده جرم آلی، کربن معدنی، ذرات گرد و غبار و یون‌های غیر آلی محلول در آب  قسمت اعظم آن را تشکیل می دهند. همچنین ذرات آلی با سهم بیشینه ۵۴ درصد در فصول سرد و گرد و غبار با بیشینه ۷۶ درصد در فصول گرم عمده‌ترین منبع تولید ذرات معلق محسوب می‌شوند.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در این میان منابع متحرک شامل وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی و خودروهای دود زا ۷۲ درصد از غلظت کربن آلی و ۲۹ درصد  از کل ۲.۵ pm  را به خود اختصاص می دهند. همچنین ذرات گردوغبار ۲۴ درصد و یون‌های محلول در آب ۱۹ درصد سهم دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول