اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دیدار مجمع خیرین بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با استاندار هرمزگان

مجمع خیرین بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان بر اهمیت رفع نواقص این بیمارستان با استفاده از توان مردمی و خیرین تأکید کردند.

دیدار مجمع خیرین بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با استاندار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اعضای مجمع خیرین بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان بر ضرورت استفاده از توان خیرین و مردم در تجهیز این بیمارستان مهم در این استان تأکید کردند.

در این دیدار، علی رئوفی رئیس این موسسه خیریه با تشریح جزئیات ایجاد این موسسه، به ابلاغیه وزیر بهداشت و درمان در شکل‌گیری مجامع خیریه بیمارستان‌های مهم هر استان اشاره کرد و عنوان داشت: بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دارای کمبودهای متعددی در زمینه تجهیزاتی و ابنیه است که مشارکت عموم مردم و استفاده از توان خیرین برای کمک به رفع آنها ضروری است.

وی با بیان این که اکنون بدلیل وجود برخی کاستی‌ها در ساختار بهداشت و درمان این بیمارستان، شاهد سفرهای درمانی مردم هرمزگان به استان‌های همجوار برای پیگیری درمان هستیم، خاطرنشان کرد: رفع کمبودهای مهم‌ترین مرکز بیمارستانی استان می‌تواند از تحمیل هزینه‌های زائد به مردم جلوگیری کند.

معاون سابق استاندار هرمزگان اضافه کرد: مقدمات ایجاد موسسه خیریه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام و هیأت امنای آن نیز تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه، شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در تجهیز این بیمارستان باشیم.

مردم هرمزگان سالانه بیش از 100 میلیارد تومان صرف درمان و اسکان در استان‌های مجاور می‌کنند

شهاب الدین کلانتری مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات درمانی موجود در استان و ضعف زیرساخت‌ها در این بخش، اظهار کرد: مردم هرمزگان سالانه بیش از 100 میلیارد تومان صرف درمان و اسکان و حمل و نقل خود در استان‌های مجاور می‌کنند و این در حالی است که اگر زیرساخت مطلوب و خدمات مناسبی در استان وجود داشت، این هزینه مهار می‌شد.

وی با تصریح بر این که مقدمات کار برای ایجاد موسسه خیریه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به خوبی پیگیری شده است، افزود: بسترهای ساخت یک همراه‌سرا در مجاور با بیمارستان شهید محمدی را فراهم کرده‌‌ایم تا با ساخت آن دیگر هیچ بیماری نگران وضعیت همراهان خود در زمان بستری نباشد و در عین حال مردم هرمزگان در زمان بروز بیماری برای یک عضو خانواده‌شان مجبور به زدن چادر و اقامت در اطراف بیمارستان و یا محوطه بیمارستان آنهم در هوای گرم بندرعباس در بیش از 8 ماه از سال نباشند.

مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در ادامه با بیان شرحی از کمبودهای درمانی و تجهیزاتی این بیمارستان که در ارزیابی تخصصی از سوی مدیریت و تیم درمانی همین بیمارستان تهیه شده است، گفت: بدنبال یافتن راههایی برای ایجاد مشارکت عمومی در توسعه و تجهیز بیمارستان شهید محمدی هستیم چرا که این بیمارستان کانون اصلی درمان مردم استان بشمار می‌رود و کمبودهای آن هر روزه بسیاری از مردم را وادار به سفر به استان‌های همجوار برای پیگیری درمان می‌کند.

کلانتری از استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان ارشد اجرایی این استان خواست تا با مشارکت هر چه بیشتر در پیگیری امور مربوط به سلامت و درمان مردم، به بهبود این وضعیت در هرمزگان کمک کنند.

وی همچنین به تجربیات موسسات خیریه مشابه در دیگر استان‌های کشور و شیوه جذب خیرین در این زمینه اشاره و گفت: بسیاری از خیرین پرتوان هرمزگانی در عرصه مدرسه‌سازی، اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند و امیدواریم بتوانیم از همت بلند این عزیزان در عرصه بهداشت و درمان نیز بهره بگیریم.

استاندار هرمزگان: هر چه در توانم باشد برای بهبود وضعیت درمانی هرمزگان مضایقه نخواهم کرد

در انتهای این دیدار، فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز با تقدیر از شکل‌گیری این موسسه خیریه و همت خیرین این مجموعه در کمک به تجهیز بیمارستان شهید محمدی، تصریح کرد: هرمزگان استانی اقتصادی با مواهب فراوان خدادادی است که مردم آن شایسته خدمات هر چه بهتری هستند.

وی تأکید کرد: هر چه در توانم باشد برای بهبود وضعیت درمانی هرمزگان مضایقه نخواهم کرد و از همه ظرفیتم برای کمک به این مجموعه برای تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان استفاده خواهم کرد و امیدوارم بتوانیم با یک فرهنگ‌سازی عمومی در این راستا و در شرایط سختی که کشور در آن قرار گرفته، از ظرفیت مردمی در بهبود شرایط درمانی هرمزگان استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در هرمزگان تأکید کرد: منابع دولتی برای سرعت دادن به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کافی نیست و مشارکت مردم در این راستا می‌تواند رسیدن به شرایط مطلوب را تسریع کند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول