اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نیاز قطار حومه‌ای غرب تهران به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ طرح مصوب حریم تهران ابلاغ نمی‌شود

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به لزوم تغییر رویکرد برنامه‌ریزی و تخصیص منابع به استان تهران و نیاز تفویض برخی اختیارات برای حل مشکلات استان، گفت: طرح حریم تهران مصوب سال ۸۶ به دلیل تعارض بین با قانون ابلاغ نخواهد شد.

نیاز قطار حومه‌ای غرب تهران به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ طرح مصوب حریم تهران ابلاغ نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران امروز در نشست مشترک فرمانداران و شهرداران استان تهران در فرمانداری شهریار اظهار داشت: نگاه به استان تهران توسعه محور و توازن منطقه‌ای برای توسعه است و این امر روی نخواهد داد مگر آنکه منابع لازم اعم از منابع مالی تامین شود.

وی افزود: باید رویکرد نسبت به استان تهران عوض شد و به طور مثال شهریار زمانی باغ شهر تهران بوده است و امروز به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شود و این نتیجه بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی‌ در دهه‌های گذشته است و متاسفانه این شهرها که تا دیروز متن بود، حاشیه نشین و حاشیه شهر تهران قلمداد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان داشت: دولت بهتر است جسارتی به خرج دهد و تحول عظیم در رویکرد برنامه‌ریزی کشور ایجاد کند و یادگاری از خود به جای گذارد و این مشکلات بعضا حاصل عدم جسارت دولت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی است.

تقی‌زاده گفت: غرب استان تهران بیشترین بار جمعیتی و بدون احتساب شهر تهران بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در این منطقه استقرار دارد و البته بیشترین منابع تولیدی و اقتصادی استان نیز در این نقطه وجود دارد اما منابع بر اساس آن تخصیص پیدا نکرده است.

وی ادامه دارد: در تخصیص منابع باید تجدید نظر اساسی صورت گیرد و به طور مثال برای اتصال قطار حومه‌ای به غرب تهران بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون استانداری تهران خاطرنشان کرد: اگر منابع ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص پیدا نمی‌کرد، واقعا چه پاسخی به مردم باید می‌دادیم که البته مشکلات زیادی نیز برای تخصیص آن دارد.

تقی زاده گفت: زمانی می‌توان از مدیر انتظار داشت که خلاقیت داشته باشد و از حداقل منابع بیشترین بهره‌برداری را بکند که فضا و اختیار لازم را در عین نظارت دقیق به او داده شود.

وی ادامه داد: کلان شهرها در دنیا با قوانین خاص اداره می‌شود اما هنوز در استان تهران دعوای بین شهرداری تهران با سایر شهرها بر اثر حریم و محدوده وجود دارد و طرح حریم تهران مصوب سال ۸۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به دلیل خلاف بین قانون بودن ابلاغ نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت اختیارات قانونی دولت و هیئت وزیران استفاده شود و کمربندی پاکدشت ۱۰ کیلومتر در حال افتتاح است و ۱۰ سال نیمه کاره بوده است و وزرات راه در جهت تکمیل آن همکاری نمی‌کند و می‌گوید اختیار ندارم.

تقی زاده تصریح کرد: تقاضا داریم تا با تفویض اختیار هیئت دولت تا اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با محوریت استانداری منابع را به طرح‌ها و پروژه‌ها تخصیص دهد.

انتهای پیام/ش/پ/ث40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول