اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس آلمانی: تحریم آمریکا علیه خط لوله روسیه اعلام جنگ اقتصادی است

یک کارشناس آلمانی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که اقدام اخیر آمریکا در تحریم خط لوله گاز روسیه اعلام جنگ اقتصادی به شمار می‌آید.

کارشناس آلمانی: تحریم آمریکا علیه خط لوله روسیه اعلام جنگ اقتصادی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «اریک همر» دبیر نشریه «اکونومیک تودی» روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه اعلام «جنگ اقتصادی» بوده و نتیجه معکوسی بر منافع تجاری آمریکا به همراه خواهد داشت.

وی در مصاحبه با «راشاتودی» با اشاره به این موضوع که شرکت‌های اروپایی حاضر در خط لوله نورد استریم ۲ احتمالا با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند، گفت: «ممکن است که تکمیل خط لوله نورد استریم ۲ توسط خود روسیه کاملا مطلوب باشد.»

همر افزود که هزینه‌های تکمیل خط لوله پس از خارج شدن شرکت سوئیسی اتریسی «آلسیس» از آن، قطعا بسیار بیشتر خواهد شد و تأخیر در این پروژه ممکن است چند ماه باشد، اما چیزی که بسیار مهمتر بوده این است که این خط لوله به پایان خواهد رسید.

بر اساس گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، شرکت نفتی گازپروم روسیه که در تکمیل پروژه نورد استریم ۲ پیشرو بوده می‌تواند قطعا شرکت‌های اروپایی را برای رها کردن عملیات، تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم آمریکا علیه این خط لوله گاز گفت که واشنگتن پیشتر جنگ اقتصادی را آغاز کرده است و تأخیر در ساخت خط لوله گاز روسیه تنها باعث ایجاد زحمت خواهد شد، اما چالش جدی به وجود نمی‌آورد.

روز گذشته نیز «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه گفت که تحریم‌های آمریکا بر پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» هیچ تأثیر فاجعه‌باری نخواهد داشت و این پروژه طی چند ماه آینده تکمیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول