اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش برف و باران در برخی شهرها از 2 روز آینده/‌پنج‌شنبه در تهران باد می‌وزد

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گفت: اواخر وقت فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه می‌شود.

بارش برف و باران در برخی شهرها از 2 روز آینده/‌پنج‌شنبه در تهران باد می‌وزد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا جو پایدار کماکان در اغلب مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی هستیم.

وی ادامه داد: در سواحل خزر و استان اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما طی امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گفت:‌ اواخر وقت فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بدین سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان و نیمه غربی کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه‌ بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه‌ بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در زنجان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، لرستان و چهارمحال و بختیاری مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: روز جمعه ‌بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال ایلام و نیمه شمالی خوزستان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این راستا در مناطق مذکور وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی و توصیه ‌می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه این سامانه جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و استان های تهران، قزوین و البرز را در برمی‌گیرد، ولی شدت بارش‌ها در غرب لرستان و آذربایجان غربی خواهد بود، همچنین در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی بیان کرد: روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده در مرکز کشور نیز خواهیم بود که شدت بارش‌ها در شرق لرستان، جنوب اصفهان، غرب کردستان و آذربایجان غربی به صورت برف و باران است.

وی ادامه داد: شنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل شمال کشور کاهش نسبی دما و بارش خفیف در این مناطق خواهیم داشت؛ همچنین در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده داریم و با شدت کمتر بارش در چهارمحال بختیاری، غرب خوزستان، شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

ضیائیان اظهار داشت: روز یکشنبه هفته آینده در شرق، شمال شرق و مرکز کشور بارش خواهیم داشت، همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی، نوار غربی کشور و شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه صاف و غبارآلود، روز پنجشنبه نیمه ابری با احتمال وزش باد ملایم و روز جمعه نیمه ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه وزش باد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 4 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول