اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

گردش 33 هزار میلیارد تومانی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی

عضو انجمن تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی گفت:‌ بازار محصولات آرایشی و بهداشتی 2.5 تا 3 برابر بزرگتر از بازار دارو است به طوری که گردش مالی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

گردش 33 هزار میلیارد تومانی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کامبیز امجدی‌نیک در مراسم افتتاح خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه طبق برآوردها گردش مالی بازار دارو در سال گذشته حدود 23 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: حجم تولید و واردات رسمی محصولات آرایشی و بهداشتی یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که با احتساب دلار 12 هزار تومانی، معادل 14 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار هم بابت قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیریم، این رقم نیز معادل 19 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب رقم 14 هزار میلیارد تومان تولید و واردات رسمی، گردش مالی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عضو انجمن تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که پتانسیل بالایی برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور وجود دارد. در عین حال باید توجه داشت که نرخ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران 2.5 تا 3.5 برابر متوسط جهان است.

امجدی‌نیک در ادامه از انعقاد قرارداد شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کشور با برخی شرکت‌های آلمانی و فرانسوی خبر داد و گفت: سال آینده تولیدات تحت لیسانس این شرکت‌ها در کشور انجام خواهد شد و البته برای تولید محصولات مبتنی بر فناوری نوین نیز با مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاهی توافق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول