اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تحرکات نامزدهای انتخابات از نگاه مقامات اجرایی و نظارتی دور نمی‌ماند/رد صلاحیت 10 نفر از کاندیداهای البرزی

تحرکات نامزدهای انتخابات از نگاه مقامات اجرایی و نظارتی دور نمی ماند و محور اصلی فعالیت آن ها توصیه برای عدم بروز تخلفات انتخاباتی و برخورد با آن است.

تحرکات نامزدهای انتخابات از نگاه مقامات اجرایی و نظارتی دور نمی‌ماند/رد صلاحیت 10 نفر از کاندیداهای البرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در آخرین هفته از آذر ماه سال جاری مهمترین رویداد در روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ عبور ۹۱.۲ درصد از داوطلبان پذیرش مسؤولیت وکالت ملت از غربال هیات‌های اجرایی در کشور و رسیدن ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر به هیات های نظارت بوده و  استان البرز نیز در این ایام شاهد تایید صلاحیت 98.5 درصد داوطلبان انتخابات مجلس بوده است.

با پایان مهلت قانونی اعلام شکایت داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی به تایید نرسیده بود و رسیدگی به درخواست ها و اظهارنظر در خصوص داوطلبانی که توسط هیات اجرایی واجد شرایط قانونی شناخته شده اند، رفته رفته یک گام دیگر به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می شویم و‌ در این میان تحرکات نامزدها و هواداران آنها هم بیشتر می شود؛ از همین رو محور اصلی فعالیت مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات، توصیه برای عدم بروز تخلفات انتخاباتی و برخورد با آن است.

غفور قاسم پور، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در این رابطه پیش تر گفته بود: طبق قانون هیچ یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی حق فعالیت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را ندارند و تمامی موارد رصد و پایش می شود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد با تاکید بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم به عنوان مهمترین اولویت‌ها برای مجریان برگزاری انتخابات از تشکیل کمیته‌های رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخابات خبر داده بود.

آمادگی دستگاه های قضایی برای برخورد قانونی با هر نوع تخلف انتخاباتی نیز از دیگر موارد پرتکرار در سخنان مقامات استانی طی هفته گذشته بوده است. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین 290 کرسی برگزار می شود.

این دوره در کشور 16 هزار و 33 نفر برای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ثبت ‌نام کرده اند و در استان البرز نیز 379 نفر برای رقابت بر سر کرسی‌های نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان البرز از مجموع ثبت نام کنندگان 10 نفر رد صلاحیت شدند. افراد رد صلاحیت شده از 28 آذرماه جاری تا یکم دی ماه فرصت داشتند شکایات خود را به هیات نظارت استان جهت رسیدگی ارسال کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول