اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

درآمدهای لایحه بودجه 99 امکان تحقق ندارد/تصویب لایحه زندگی محرومین را سخت‌تر می کند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه با تصویب کلیات لایحه بودجه 99 مخالفت می کنم، گفت: دلیلش هم این است که زندگی محرومین را سخت‌تر می‌کند زیرا پیش‌بینی‌های درآمدی که دولت در بودجه آورده، اینها پیش‌بینی‌هایی است که امکان تحقق ندارد.

درآمدهای لایحه بودجه 99 امکان تحقق ندارد/تصویب لایحه زندگی محرومین را سخت‌تر می کند

رضا شیران خراسانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره لایحه بودجه 99 گفت: من با تصویب کلیات این لایحه مخالفت می‌­کنم. دلیلش هم این است که زندگی محرومین را سخت­‌تر می­‌کند زیرا پیش‌­بینی­‌های درآمدی که دولت در بودجه آورده، اینها پیش­‌بینی‌­هایی است که امکان تحقق ندارد. لذا وقتی بودجه را غیرواقعی بسته شود با کسری بودجه مواجه می­‌شویم و کسری بودجه هم تورم ایجاد می­‌کند.

این عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه این لایحه بودجه برای شرایط بسیار بهتری بسته شده است، افزود: این لایحه برای وضعیت فعلی کشور که در تحریم‌­ها و جنگ اقتصادی هستیم، تنظیم نشده است.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه اصلاحات ساختاری بودجه هم جایگاهی در لایحه بودجه 99 ندارد، اظهار داشت: این لایحه بخصوص بخش درآمدهای دولت خیلی واقع بینانه نیست و این باعث می­شود که قطعاً به مشکل بخوریم. من به کلیات لایحه بودجه 99 رای منفی می دهم.

این عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر خوش بینانه بودن تحقق 48 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اموال مازاد دولتی در سال آینده، اضافه کرد: در لایحه بودجه 99، مصارف را کاهش ندادند و صرفه جویی نکردند. همچنین درآمدها را واقعی ندیدند و این خودش باعث می­شود که مشکل جدی داشته باشند.

وی درباره امکان تکرار اتفاقی که برای قانون بودجه 98 اتفاق افتاد و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اصلاح شد، گفت: در سال جاری، این شورا با اختیاراتی که داشت این کار را کرد و عملا مجلس را از رده خارج کردند. برای بودجه 99 هم ممکن است  این اتفاق بیفتد، مشابه اتفاقی که برای بحث بنزین افتاد. دلیلش هم همین است که الآن در حقیقت مصوبات مجلس برای مدیران دولتی و مدیران سازمان برنامه و بودجه خیلی معنایی ندارد. با تبسم‌­های معنادار می­‌فهمانند که ما می­‌رویم جای دیگر مشکل را حل می­‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول