اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مرز «سومار» امروز بازگشایی می‌شود

فرماندار گیلان‌غرب گفت: طبق اعلام طرف عراقی صادرات کالا از ساعت 13:30 دقیقه امروز(سوم دی‌ماه) از مرز سومار از سر گرفته می‌شود.

مرز «سومار» امروز بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرز «سومار» به صورت رسمی از روز 28 مرداد‌ماه امسال به دستور عادل عبدالمهدی، نخست‎وزیر عراق بسته شد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه، تخلفات متعدد مدیریت مرز سومار در طرف عراقی را علت بسته شدن این مرز اعلام کرد به طوری که، مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی در این مرز، دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابجایی مسؤولان کرد.

بسته شدن مرز سومار خسارت‌های اقتصادی و تجاری متعددی را برای استان کرمانشاه به همراه داشت، آمار گمرکات نشان می‌دهد، 48 درصد کل صادرات سال گذشته استان کرمانشاه به ارزش یک‌میلیارد و 250 میلیون دلار از طریق این مرز انجام شده و از نظر اقتصادی 60 هزار دستگاه کامیون با یک‌میلیون تن کالا صادرات داشته‌ که علاوه بر تجار، 400 کارگر نیز در این مرکز کار می‌کردند.

از این رو مقامات کشورمان و استان کرمانشاه رایزنی‌هایی فراوانی را با مسؤولان عراقی در راستای بازگشایی مجدد مرز و افزایش مبادلات اقتصادی همراه با تاکید بر تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های این مرز داشتند.

پس از پیگیری مستمر مسؤولان به ضرورت بازگشایی سریع مرز سومار، بالاخره نامه بازگشایی این مرز از سوی رئیس گمرکات کشور عراق به استاندار دیاله ارسال و روز گذشته این موضوع به مسؤولان بازارچه رسمی اعلام شد.

محمودیان، فرماندار گیلان‌غرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: مجوز بازگشایی دوباره این مرز صادر شده است.

محمودیان ادامه داد: طبق اعلام طرف عراقی صادرات کالا از ساعت 13:30 دقیقه امروز (سه‌شنبه، سوم دی‌ماه) از مرز سومار از سر گرفته می‌شود.

گفتنی است، مرز سومار در فاصله 67 کیلومتری گیلان‌غرب و 90 کیلومتری شهر قصرشیرین و یکی از سه مرز رسمی استان کرمانشاه (خسروی، پرویزخان و سومار) با کشور عراق محسوب می‌شود که فاصله حمل کالا به بغداد از این مرز کوتاه‌تر از سایر مرزها است.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول