اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خجسته: دولت بخشی از کسری بودجه خود با گرانی ارز و بنزین جبران کرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: بودجه سال جاری 150 هزار میلیارد تومان کسری داشت که از سال قبل با افزایش قیمت ارز و در سال جاری با گران کردن بنزین بخشی از آن را جبران کرد که البته فشار مستقیم این اقدام بر دوش مردم است.

خجسته: دولت بخشی از کسری بودجه خود با گرانی ارز و بنزین جبران کرد

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات لایحه بودجه سال آینده، نسبت به عدم تناسب این بودجه با شرایط سخت تحریمی پیش رو انتقاد کرد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده سقف بودجه با کاهش نسبی روبه‌رو شده است و نسبت به سال گذشته 62 هزار میلیارد تومان کاهش داشته است و در کل همه ارقام نسبت به سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی دولت از درآمدهای نفتی سال آینده 56 هزار میلیارد است، در حالی که این مبلغ در بودجه سال جاری 153 هزار میلیارد بوده است و در این لایحه درآمدهای مالیاتی 23 درصد افزایش داشته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر درآمدهای پیش‌بینی شده در لایحه بودجه واقعی نباشد، رقم پیش‌بینی شده تحقق نمی‌یابد و فشار این موضوع مستقیم بر دوش مردم اعمال می‌شود.

خجسته خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری حداقل 150 هزار میلیارد تومان کسری داشت که متاسفانه دولت از یک سال زودتر با افزایش تعامدی قیمت ارز و در سال جاری نیز با افزایش قیمت بنزین بخشی از آن را جبران کرد. فشار این موضوع مستقیم بر شانه مردم تحمیل و موجب تنگ‌تر شدن سفره مردم و سخت‌تر شدن شرایط زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط برای بودجه سال آینده که از ماهیت انقباضی برخوردار است نیز صادق است، افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت این نوع بودجه حداقل 100 هزار میلیارد تومان کسری دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم توجه کمیسیون تلفیق به اشتغال در بودجه سال آینده تاکید کرد و گفت: بنابر اظهارات مسئولین در سال آینده 400 هزار شغل در کشور پیش‌بینی شده است اگرچه به نظر می‌رسد این اعداد و آمارها قابل تحقق نباشد و لازم است کمیسیون تلفیق توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال در بودجه سال آینده داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول