اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف به مسقط رفت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راستای رایزنی های مستمر دوجانبه با مقامات عمان به مسقط رفت.

ظریف به مسقط رفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش و در چارچوب رایزنی های مستمر دوجانبه بین ایران و عمان راهی مسقط شد.

چندی پیش ظریف میزبان همتای عمانی خود در تهران بود. «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان به منظور رایزنی با مقامات کشورمان (دوشنبه) ۱۱ آذر ماه به تهران سفر و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد. یوسف بن علوی همچنین با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار همتای عمانی بر اراده جدی ایران برای گفتگو با کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد و گفت: از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام پذیرد، استقبال کرده و به آن کمک خواهیم کرد.

علاوه بر وزیر خارجه عمان، وزیر صنعت و تجارت این کشور نیز یک هفته پس از یوسف بن علوی به تهران آمد و نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور وی برگزار شد.

به گزارش فارس، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان ۳۰ اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف دیدار کرد. البته وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول