اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بهره‌مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی همدان از آب شرب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از بهره‌مندی ۷۶.۳۶ درصدی جمعیت روستایی استان همدان از آب شرب سالم خبر داد‌.

بهره‌مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی همدان از آب شرب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مصطفی هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی النجه گنجه، جنت‌آباد،چنارعلیا، تازه‌کند نینج و تخت تا پایان سال جاری در شهرستان‌های رزن و اسدآباد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی منجسمی که در سال‌های اخیر ضمن تامین اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی و تخصیص اعتبارات استانی در این حوزه صورت گرفته؛ جمعیت روستایی بهره‌مند از  آب شرب در استان بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان شامل یک هزار و ۶۱ روستاست افزود: هم اکنون درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم ۷۶.۳۶ درصد است در حالی‌ که ضریب آبرسانی در سطح روستاهای کشور در شرایط کنونی ۷۶ درصد گزارش می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها ۱۰ هزار و ۵۴۰ خانوار در سطح روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند عنوان کرد: این تعداد معادل ۵۷ روستا با جمعیتت ۴۰ هزار و ۲۱ نفر خواهد بود.

وی با اشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاها عنوان کرد: از آنجا که در فصول گرم سال مصرف آب به اوج خود می‌رسد، در این ایام تعدادی از روستاها با تانکر، آبرسانی می‌شوند که با کاهش دما و پایین آمدن سطح مصرف شمار روستاهای آبرسانی شده با تانکر نیز کاهش می‌یابد.

هاشمی از دیگر دلایل آبرسانی با تانکر را آبرسانی در شرایط بحرانی و اضطرار دانست و عنوان کرد: در تعدادی از این روستا‌ها نیز از آنجا که آب شرب کیفیت چندان مطلوبی به لحاظ طعم و مزه ندارد بنا به ضرورت آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

وی گفت: البته سالانه از شمار روستاهای زیر پوشش آبرسانی سیار کاسته می‌شود و طی سه سال اخیر پنج شهرستان استان به طور کلی از شرایط آبرسانی سیار خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه سعی کردیم از مشارکت مشترکان در بهینه‌سازی مصرف آب استفاده کنیم گفت: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی آب آشامیدنی نیز ضمن سرکشی مشترک با کارشناسان مرکز بهداشت استان، همواره کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۵۲۳ ( سامانه جامع ارتباطات مردمی) عنوان کرد: این سامانه ضمن دریافت گزارشات مردمی؛ در حداقل زمان ممکن به شکایات واصله رسیدگی می‌کند، ضمن اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار تماس در سامانه مذکور به ثبت رسیده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انباشت مطالبات شرکت آبفار از مشترکین نیز گفت: از زمان تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان همدان تاکنون، حدود ۶.۹ میلیارد تومان مطالبه به ثبت رسیده است که سال گذشته با بهره‌گیری از سامانه پرداخت و وصول در محل توانستیم افزایش مطالبات را متوقف و حتی درصدی از آن را کاهش دهیم. 

وی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه مشترکین عنوان کرد: با وصول هرچه سریع‌تر مطالبات؛ اجرای طرح‌های عمرانی مانند آبرسانی به روستاها، ساخت مجتمع‌های آبرسانی، بهینه‌سازی و برو‌زرسانی شبکه‌های آب‌ روستایی امکان پذیرتر می‌شود و در حقیقت این مشترکان هستند که با پرداخت به هنگام هزینه مصرف آب مصرفی، نقش موثری در بهبود خدمت‌رسانی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در بخش پایانی سخنانش در خصوص اعتبارات تخصیصی در سال جاری نیز اظهار کرد: همه ساله اعتبار مناسبی از سوی صندوق توسعه ملی به منظور بهبود وضعیت آبرسانی، تعمیر و نگهداری از شبکه آب روستایی، به استان اختصاص داده می‌شود که امسال نیز مقدار اعتبار ملی اختصاص یافته در این حوزه چیزی در حدود ۷۵ میلیارد‌ تومان است که به دنبال تخصیص، این رقم به منظور؛ اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در حوزه آبفار استان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول