اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به رایگان بودن خدمات حقوقی مددجویان گفت: خدمات حقوقی بهزیستی در بخش‌های مطالبات مالی، ارث، ازدواج و طلاق ارائه می‌شود.

مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به گستردگی خدمات بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع مددجویان این سازمان بسیار است و سالانه خدمات متعددی در حمایت از این افراد صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه جامعه معلولین، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و زنان سرپرست خانواده از جامعه هدف بهزیستی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بهزیستی بر اساس نیازهای مددجویان خدمات مربوط را به آنها ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای مهم مددجویان بهره‌گیری از خدمات حقوقی و قضایی است که شاید گاها مددجویان از آن چندان اطلاعی ندارند، گفت: در این باره نیز خدمات قابل توجهی توسط بهزیستی ارائه و حمایت‌‎های لازم انجام می‌شود.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه خدمات حقوقی بهزیستی در بخش‌های مطالبات مالی، ارث، ازدواج و طلاق ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا با انعقاد تفاهم‌نامه با کانون وکلا ارائه خدمات وکیل معاضدتی به معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کانون وکلای بهزیستی خبر داد و افزود: تعامل و همکاری کانون و بهزیستی در راستای احقاق حق جامعه هدف از طریق جلب و جذب وکلای داوطلب و مشارکت ایشان در ارائه خدمات حقوقی به افراد نیازمند بر اساس چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه صورت خواهد گرفت. 
وی با اشاره به تعهدات کانون وکلا در این تفاهم‌نامه گفت: تعیین مشاوره و ارائه مشاوره به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی در محل کانون، معرفی وکلای مورد نظر به افراد نیازمند وکیل به تشخیص کانون به صورت رایگان و بدون اخذ حق الوکاله، از جمله تعهدات کانون بوده که در صورت تشخیص وجود توان مالی فرد معرفی شده حق‌الوکاله کمتر از تعرفه معمول با توافق شخص معرفی شده اخذ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: معرفی کتبی مددجویان به کانون وکلا برای دریافت مشاوره و معاضدت، فراهم کردن برنامه آموزشی مددکاران بهزیستی با بهره گیری از وکلای کانون به منظور آگاه‌سازی در تشخیص ضرورت معرفی افراد برای استفاده وکیل و هماهنگی لازم با کانون برای تعیین اوقات مشاوره افراد معرفی شده از تعهدات اداره کل بهزیستی در راستای اجرای تفاهم‌نامه است.

محمدی قیداری افزود: مددجویان سازمان از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند، تنها ضرورت باقیمانده برای رفع مشکلات حقوق آنها بهره‌مندی از وکیل دادگستری است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول