اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی داراب با رویکرد بازارسازی

پنجمین نمایشگاه مشاغل خانگی با محوریت شب یلدا و با حضور بانوان توانمند دارابی به مدت سه روز در داراب برگزار شد.

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی داراب با رویکرد بازارسازی

مدیر اجرایی نمایشگاه مشاغل خانگی داراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: توسعه مشاغل خانگی و جذب بانوان توانمند در این عرصه، با شیوه‌های نوین بازارسازی و بازاریابی میسر است.

فائزه معمار بابیان اینکه رویکرد اصلی نمایشگاه مشاغل خانگی در مرحله نخست بازارسازی و سپس بازاریابی محصولات خانگی است، ادامه داد: بانوان توانمند در زمینه هنرهای دستی، تولید خشکبار و خوراکی‌های ارگانیک و... پس از معرفی به کمیسیون بانوان فرمانداری و ارزیابی محصولاتشان برای حضور در نمایشگاه آماده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باید به تاسیس تعاونی‌ها ختم شود، اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه‌ها، روند عرضه تولیدات خانگی را آسان‌تر کرده و در ادامه با ارتقا سطح کار و ایجاد استانداردهای لازم، زمینه حضور در بازارهای کشوری و صادرات را برای بانوان فعال در این عرصه فراهم می‌کند.

معمار با اشاره به وجه تمایز مشاغل خانگی با کارآفرینی گفت: از آنجا که در کارآفرینی پروسه دشوارتری برای فرد طی می‌شود، تمرکز ما بر مشاغل خانگی است  که در آن افراد برحسب استعداد، توانایی، مهارت بتوانند کسب و کار مورد نظر خود را در هر سطحی راه‌اندازی کرده و با حضور در نمایشگاه‌ها به مردم معرفی شوند.

مدیر اجرایی نمایشگاه مشاغل خانگی داراب اظهار داشت: دفتر امور بانوان فرمانداری با هدف توانمندسازی بانوان اقدام به جذب، شناسایی و گردآوری افراد فعال در عرصه مشاغل خانگی کرده تا در این روند، فضای کسب و کار را برای علاقه‌مندان هموار سازد.

وی اضافه کرد: به همین منظور کارگروه اشتغال کمیسیون بانوان قصد دارد ماهیانه نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی را در مجتمع شهروند داراب برگزار نماید.

معمار بیان کرد: در نمایشگاه فعلی، 12 غرفه از آثار بانوان دارابی در قالب هنرهای دستی(بافتنی، گلسازی ) انواع خوراکی، ادویه‌ها، شیرینی و... با محوریت شب یلدا ارائه شده و در نمایشگاه‌های بعدی آثار هنرمندان گوهرتراش نیز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ویژگیهایی نظیر ماندگاری، تمایز و منحصربه‌فرد بودن محصولات جهت برندسازی گفت: یکی از شرکتهای حاضر در نمایشگاه با کسب مجوز از بهداشت و حفظ استانداردهای لازم موفق به برندسازی شده و انتظار می‌رود این روند برای سایر بانوان نیز فراهم شود.  

معمار با اشاره به اینکه گردآوری فعالان مشاغل خانگی در قالب تعاونی‌ها و با محوریت زنان بی‌سرپرست از دیگر رویکردهای این عرصه است، افزود: اداره کار با فعالان مشاغل خانگی تعامل مطلوبی دارد و مقرر شده در آینده تسهیلاتی به  آنها ارائه شود.

 این مشاور کارآفرینی خاطرنشان کرد: ارتقا عزت نفس، خوباوری و روحیه‌بخشی به زنان خانه‌دار و حضور آنها در عرصه‌های اجتماعی نیز در این برنامه مورد نظر بوده چرا که هدف از توسعه مشاغل خانگی فقط درآمدزایی نیست بلکه جنبه فرهنگی و اجتماعی آن نیز حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، پنجمین نمایشگاه مشاغل خانگی با همراهی امور بانوان فرمانداری، اداره کار و تعاون و شرکت  مشاوره کارآفرینی در داراب برگزار و با استقبال مردم مواجه شد.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول