اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس پارلمان ترکیه: گزینه‌های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست

رئیس پارلمان ترکیه در خصوص طرح‌های تحریمی آمریکا در قبال ترکیه، گفت، تحریم‌های واشنگتن هیچ تأثیری بر روی آنکارا نخواهد گذاشت و تنها به روابط دوجانبه میان این دو کشور آسیب می‌رساند.

رئیس پارلمان ترکیه: گزینه‌های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی سنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه روز یکشنبه (امروز) پیرامون مسائل مختلفی در زمینه تحریم‌های آمریکا، تصویب قرارداد همکاری نظامی ترکیه و لیبی، اعزام نیروهای ترکیه به لیبی و افزایش نژادپرستی در اروپا اظهارنظر کرد.

سنتوپ به خبرگزاری «آناتولی» گفت که دولت آمریکا به ویژه از زمان انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، از تحریم‌ها به عنوان یک عنصر تهدید استفاده می‌کند.

رئیس پارلمان ترکیه می‌گوید که تحریم‌ها هیچ تاثیر مهمی بر روی ترکیه نخواهد گذاشت.

وی افزود، با توجه به اینکه ترکیه دارای گزینه‌های جایگزین مختلف و متنوعی به ویژه در صنعت دفاعی است، تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها هیچ آسیبی به این کشور وارد نمی‌کنند.

سنتوپ در ادامه با بیان اینکه ترکیه پیش از این با تحریم غیررسمی از سوی آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن آنکارا از برنامه جنگنده اف-۳۵ مواجه شده،‌ افزود، واشنگتن اعلام کرده که این هواپیماها را تحویل نخواهد داد.

رئیس پارلمان ترکیه گفت، نگرش‌ منفی پیشین آمریکا در قبال ترکیه منجر به خرید موشک‌های روسی اس-۴۰۰ شده است.

سنتوپ گفت: «ترکیه در مورد هواپیماهای اف-۳۵ گزینه‌های جایگزین را ارزیابی می‌کند و به هیچ کشور دیگری از جمله آمریکا محدود نمی‌شود.»

وی گفت، من فکر می‌کنم که طرح‌های تحریم و ممنوعیت بر اقتصاد و صنعت دفاعی ترکیه تاثیر منفی نخواهد گذاشت بلکه به روابط دوجانبه آسیب می‌زند.

سنتوپ با اشاره به پیمان نظامی ترکیه و لیبی و تصویب آن توسط مجلس، گفت: «در حقیقت این (توافق) در ادامه توافق پیشین است که ترکیه و لیبی در مورد منطقه انحصاری اقتصادی به دست آورده بودند.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استقرار سربازان ترکیه در لیبی، گفت، توافق همکاری نظامی لزوما به این معنا نیست که آنکارا سربازان را اعزام کند، البته این موضوع جای بحث دارد.

مجلس سنای آمریکا بامداد چهارشنبه در اقدامی به لغو تحریم تسلیحاتی سی‌ودو ساله قبرس رأی مثبت داد. پیش از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چند روز پیش با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه موافقت کرده بود.

روابط آمریکا و ترکیه در ماه‌های گذشته به واسطه مجموعه متعددی از اختلافات به شدت پرتنش شده و حتی رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده که ممکن است اقتصاد ترکیه را «نابود» کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول