اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

گره زدن استقلال کشور به بیگانه، تنزّل امنیت ملی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بر اساس بیانیه گام دوم، گره زدن استقلال کشور به بیگانه، تنزّل امنیت ملی است، پس می‌توان مدیران وابسته را تهدید جدی برای امنیت ملی برشمرد.

گره زدن استقلال کشور به بیگانه، تنزّل امنیت ملی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه «گام دوم» با موضوع جایگاه امنیت در بیانیه گام دوم انقلاب با حضور آرش پاک‌اندیش، کارشناس مسائل سیاسی، مدرس دانشگاه و عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی «آرا» روانه آنتن رادیو گفت و گو شد. 

پاک اندیش در آغاز، ابعاد تاثیر‌گذار بر امنیت ملی را تشریح کرد و گفت: نخستین وجه تشکیل دهنده امنیت ملی، استقلال و خودکفایی است که یکی از شاخص های انقلاب اسلامی نیز بود و در استقلال فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خلاصه می شود. 

وی افزود: کارگزاران حکومتی به عنوان تصمیم گیران، باید الزام و فهم مشترک و دقیقی در خصوص استقلال خواهی در راستای مولفه های امنیت ملی داشته باشند. 

عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا، وفاق و همبستگی ملی را یکی از شاخص های مهم در ارتقای امنیت در جوامع دانست و اظهار داشت: استقلال فرهنگی که مهمترین نوع استقلال است، تکیه بر عدالت خواهی و تاکید بر اصل رهبری و ولایت فقیه در جمهوری اسلامی که عمود خیمه نظام و از عوامل اثرگذار در بقای انقلاب است ، از ارکان مهم در شکل گیری امنیت کشور به شمار می آیند. 

پاک اندیش به عوامل مخل امنیت ملی اشاره کرد  گفت: دو دیدگاه اصلی وابسته گرایی و استقلال خواهی در چهل اخیر بر کشور حاکم بوده است. به طوری که موافقان وابسته گرایی معتقدند برای ایجاد امنیت ملی باید به نزد کدخدا بروند و با او صحبت کند و امنیت در صورت جذب سرمایه گذاران اروپایی و امریکایی محقق می شود. 

وی اضافه کرد: در نقطه مقابل، امام خمینی(ره) به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پس از ایشان  مقام معظم رهبری، نگاه درون زا با هدف بهره مندی از پتانسیل داخلی را مدنظر قرار داده اند. 

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: انقلاب اسلامی در کنار داشتن مولفه های قدرت نظامی، باید از درون نیز قوی شود. تولید داخل و رسیدن به استقلال اقتصادی که یکی از مولفه های رسیدن به امنیت است ، بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. 

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور از راه برجام اروپایی تامین نخواهد شد یعنی اگر استقلال اقتصادی کشور را با بیگانه گره بزنیم امنیت ملی را تنزل و مورد تهدید قرار داده ایم. از این رو با مطالعه این ابعاد میتوان نتیجه گرفت مدیران وابسته گرا یک تهدید برای امنیت ملی هستند. 

پاک اندیش اظهار داشت: حوزه مدیریتی نقش بالایی در ارتقای ضریب امنیتی کشور دارد. در واقع تهدید دهه پنجم انقلاب، رخنه فرصت طلبان و عناصر وابسته گراست. در انقلاب اسلامی هیچ گاه نتانیاهو رئیس جمهور نمی شود بلکه بزک کنندگان آمریکایی و اروپایی با نفوذ در پست های مدیریتی کشور و در لباس دوست حرف دشمن را می زنند.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول