اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

یونهاپ: بودجه آمریکا مخالف خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی است

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که قانون جدید بودجه دفاعی آمریکا استفاده از این بودجه برای کاهش تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی به زیر 28500 نفر را ممنوع کرده است.

یونهاپ: بودجه آمریکا مخالف خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) بودجه دفاعی سالانه آمریکا را امضا کرد  و به طور رسمی نیروی فضایی به ششمین بخش ارتش آمریکا تبدیل شد.

ترامپ بودجه دفاعی را در پایگاه مشترک «آندریو» و پیش از رفتن به تعطیلات کریسمس امضا کرد.

پیش از این سنا آمریکا روز دوشنبه با ۷۶ رأی موافق در مقابل ۶ رأی مخالف، لایحه ۷۳۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ را تصویب کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی به جزئیات مربوط به بودجه دفاعی آمریکا در زمینه استقرار نظامیان این کشور در خاک کره جنوبی پرداخته و نوشته است، قانون جدید بودجه دفاعی آمریکا استفاده از این بودجه برای کاهش تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی به زیر 28500 نفر را ممنوع کرده است؛ مگر اینکه وزیر دفاع این کشور تایید کند که این مساله برخلاف امنیت ملی ایالات متحده است. همچنین وزیر دفاع باید اعلام کند که این کاهش تعداد نیروها به طور محسوس امنیت آمریکا و متحدانش در منطقه را تضعیف نخواهد کرد و با متحدان این کشور از جمله ژاپن و کره جنوبی به طور مفصل مشورت شده است.

یونهاپ در ادامه نوشت: این مانع جدید، انعطاف دولت دونالد ترامپ در مذاکره با کره جنوبی و تهدید این کشور در زمینه احتمال خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی را محدود خواهد کرد. 

کره جنوبی و آمریکا از ماهها پیش در حال مذاکره بر سر تقسیم هزینه های مربوط به استقرار نظامیان آمریکایی در خاک این کشور هستند. ترامپ بارها تاکید کرده است که کره جنوبی کشور ثروتمندی است و باید هزینه های بیشتری را در قبال تاکین امنیت این کشور از سوی نظامیان آمریکایی بپردازد. 

قانون‌گذاران کره‌ جنوبی می‌گویند واشنگتن به‌دنبال دریافت سالانه ۵ میلیارد دلار بیشتر برای تأمین هزینه‌ نیروهایش بوده که بیش از از پنج برابر مبلغ مورد توافق سئول است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول