اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آسیب سیل به ۱۵ شهر و ۱۶۸ روستای سمنان/ آخرین خبرها از بازسازی کالپوش

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: در جریان سیل ابتدای امسال، ۱۵ شهر و ۱۶۸ روستا ی این استان دچار مشکل و آسیب شدند.

آسیب سیل به ۱۵ شهر و ۱۶۸ روستای سمنان/ آخرین خبرها از بازسازی کالپوش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا فلاحی بعدازظهر امروز در سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سال ۱۳۹۸ که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در جریان وقوع سیل ابتدای امسال، تعداد ۱۵ شهر و ۱۶۸ روستا دچار مشکل و آسیب شدند.

وی افزود: در بخش شهری در ارزیابی اولیه، ۱۱۰ واحد مسکونی مسکونی در استان سمنان آسیب دید که مصوبه هیأت دولت ۴۵ واحد بوده و این تعداد به بانک عامل معرفی شده‌اند. ۴۲ واحد عقد قرارداد داشته‌اند و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار شده که برابر با ۹۳ درصد کل اعتبار تخصیصی است.‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در بخش روستایی، یک هزار و ۱۳۸ واحد آسیب دید که یک هزار و ۱۵۰ واحد مصوبه هیأت دولت بوده است.

فلاحی بیان کرد: از این میزان، ۶۸۵ واحد موردنیاز بود که به بانک معرفی شدند و ۵۸۸ واحد عقد قرارداد داشتند؛ مجموعاً ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد کهبرابر با ۶۱ درصد از کل بودجه تخصیصی است.‌

وی تصریح کرد: در بخش تعمیری واحدهای شهری و روستایی مجموعاً یک هزار و ۱۲۴ واحد نیاز به تعمیر داشت که ۵۸۸ واحد شهری و دو هزار و ۵۵ واحد روستایی بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: از این تعداد، ۵۵۹ واحد شهری و یک هزار و ۳۲۵ واحد روستایی به بانک معرفی شدند که با ۵۵۳ واحد شهری و یک هزار و ۳۱۶ واحد روستایی عقد قرارداد انجام شد. ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد که برابر با ۹۹ درصد کل بودجه تخصیصی است.

فلاحی بیان کرد: با اقدامات انجام‌شده در استان سمنان در حال حاضر، مجموعه ۴۸۶ واحد فونداسیون‌ریزی، ۲۳۵ واحد اسکلت‌بندی و ۶۴ واحد دیوارچینی شده‌ است.

وی بیان کرد: برای ساخت واحدهای آسیب‌دیده، ۶ هزار و ۸۹۷ تن سیمان درخواست شد که دو هزار و ۷۸۰ تن تحویل شده است.‌

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در این نشست، مشخصات و اقدامات انجام‌شده در حسین‌آباد کالپوش شامل مساحت سایت ۱۴.۳ هکتار بوده که ۴۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی انجام‌ شده است.

۹۲ قطعه به متقاضیان واگذار شده و ۹۲ خانوار اصلی و ۱۸ خانوار فرعی که در مجموع ۱۱۰ خانوار هستند، مدنظر قرار گرفتند.

۱۰۸ خانوار برای تسهیلات احداثی و معیشتی به بانک معرفی شده‌اند و سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای ۷۹ خانوار تسهیلات احداثی پرداخت شده است.

۲۷۰ میلیون تومان برای ۱۸ خانوار تسهیلات معیشتی پرداخت شده و یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان برای ۷۷ خانوار کل بلاعوض پرداخت صورت گرفته است.

کمک بلاعوض پرداختی از محل تنخواه استانداری سمنان برابر با ۶۵۱ میلیون تومان برای ۲۰۹ نفر است.

اقدامات عمرانی هم شامل پی‌کنی ۱۰۸ واحد، آرماتوربندی ۸۷ واحد، فونداسیون ۸۴ واحد، اسکلت نصب‌شده ۲۱ واحد، اسکلت موجود در سایت پنج عدد، اسکلت در حال ساخت چهار تا دوطبقه، اجرای سقف سه واحد، کرسی‌چینی دو واحد و دیوارچینی یک واحد است.

بازسازی کالپوش که از رانش زمین در ابتدای امسال دچار مشکلات اساسی شده است، خواسته مردم محلی بوده و باید با قدرت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول