اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مراسم تجلیل از رانندگان و راهداران نمونه/ تاکید بر جایگاه ویژه هرمزگان در حمل و نقل ملی

به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و رانندگان، از فعالان این عرصه در هرمزگان تجلیل شد.

مراسم تجلیل از رانندگان و راهداران نمونه/ تاکید بر جایگاه ویژه هرمزگان در حمل و نقل ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان در هرمزگان به منظور تجلیل از فعالان این عرصه پیش از ظهر با حضور مهران قربانی عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد.

 

۱۳ هزار کیلومتر راه در هرمزگان وجود دارد

یوسف عابدینی مدیرکل حمل‌و نقل و راهداری هرمزگان در این مراسم با بیان این که استان هرمزگان دارای بیش از ۱۳هزار کیلومتر راه است که نگهداری این راه‌ها از وظایف اداره‌کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای است و وجود انبوهی از بنادر و صنایع در این استان سبب اهمیت بیش از پیش این حوزه شده است.

وی گفت: زیرساخت‌های هرمزگان متعلق به تمام کشور است و همه ایرانیان از ظرفیت‌های حمل و نقلی و جاده‌های استان بهره می‌برند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان با تصریح بر اینکه رانندگان به مانند خونی در شریان ساختار حمل و نقلی کشور بشمار می‌روند، خاطرنشان کرد: ریشه توسعه کشور را در بخش حمل و نقل می‌یابیم چرا که انتقال کالا و خدمات بر بستر حمل و نقل شکل می‌گیرد.

 

موقعیت ژئوپلتیک ایران بر اهمیت حمل و نقل افزوده است

صالح دریانورد رییس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: نگهداری شبکه عظیم حمل و نقل سبب حاکم شدن شرایط خاصی بر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده است و متولی‌گری حوزه ساخت راههای روستایی نیز بر دوش این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به مزیت تاریخی ایران در حوزه حمل و نقل و قرارگیری ایران در مسیر راه ابریشم دریایی و زمینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کشور ما از حیث موقعیت ژئوپلتیک در نقطه منحصربفردی از دنیا قرار گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین به بالارفتن هزینه‌های جاری تحمیلی به بخش حمل و نقل بدلیل شرایط تحریم، افزود: با وجود همه سختی‌ها شاهد تحرک و پویایی این صنعت هستیم.

 

ازیاد شرکت‌های حمل و نقل مطلوب نیست

گلپایگون رییس انجمن حمل و نقل کالای جاده‌ای بندرعباس نیز در این مراسم با اشاره به ازدیاد شرکت‌های حمل و نقل، گفت: ضروری است تا معیارهای تخصصی‌تری برای ارزیابی میان شرکت‌ها و اعتبارسنجی آنها صورت گیرد.

وی افزود: معیارهای کنونی نظیر داشتن بیمه حمل و نقلی و شرکت در مزایده کافی نیست و باید شاخص‌های دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تری در این حوزه حاکم شود.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای جاده‌ای بندرعباس ادامه داد: در زمینه بیمه تکمیلی رانندگان و همین طور تکمیل زیرساخت‌های شهرک حمل و نقل بندرعباس با چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم که برای رفع آن به حمایت مدیریت عالی استان و نمایندگان استان نیازمندیم‌.

گلپایگون همچنین از پیگیری‌های هاشمی تختی نماینده مرکز هرمزگان در موضوع ارزش افزوده شرکت‌های حمل و نقلی نیز تقدیر و بیان داشت: بار بزرگی از حمل و نقل کشور بر دوش استان هرمزگان است و دغدغه‌مندی مسئولان در این استان به موضوع حمل و نقل اهمیت فراوانی دارد.

 

حمل و نقل در شکل‌گیری تمدن اسلامی تقش ویژه‌ای داشته است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این مراسم با مهم برشمردن حوزه حمل و نقل و کارکردهای این حوزه در مقوله مهم تمدن‌سازی اسلامی و ایرانی، اظهار کرد: تک تک عناصر فعال در بخش حمل و نقل متوجه نقش و اهمیت کار خود در این حوزه باشند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: شتاب گرفتن اقتصاد کشور به نگاه‌ فعالان عرصه اقتصادی از جمله فعالان حوزه حمل و نقل در دریافتن اهمیت کار بزرگی که انجام می‌دهند وابسته است و ما در استانی قرار داریم که اشکال متنوع حمل و نقلی را در خود جای داده است.

وی وابستگی اقتصادی همسایگان به زیرساخت‌های حمل و نقلی کشورمان را یادآور شد و گفت: این نقش تاریخی سبب شده تا همواره هر تحرکی در عرصه حمل و نقل و بنادر و سواحل ایران زیر ذره‌بین رصد رقبا باشد و این مهم، نشانه کار ارزشمندی است که شما در حال انجام آن هستید.

امام جمعه بندرعباس همچنین از مسئولان حمل و نقلی هرمزگان خواست به شرکت‌های نوپای حمل و نقلی نیز میدان بدهند تا رشد کرده و اشتغال آن حفظ شود.

عبادی‌زاده در بخش پایانی اظهارات خود از مسئولان خواست تا نگاه ویژه‌ای به راه مواصلاتی بخش سیاهو به احمدی داشته باشند تا تلفات و خسارات این جاده به حداقل برسد.

 

سهمیه قیر را به موقع اختصاص دهید

احمد مرادی نماینده بندرعباس نیز در این مراسم به سهم بخش حمل و نقل در دفاع مقدس و فداکاری‌های فعالان این حوزه در رساندن نیرو و تجهیزات به جبهه‌ها اشاره و گفت: اکنون نیز این مجاهدت‌ها در میدان دیگری در جریان است.

وی هرمزگان را پایتخت حمل و نقل و نقطه ثقل این بخش در کشور برشمرد و بیان داشت: تحقق این رسالت مهم در انجام وظیفه ملی جز با ایثار و شجاعت و ایمان میسر نیست.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: وضعیت کنونی تلفات در جاده‌ها واقعا زیبنده کشور نیست و راه نامناسب بخشی از دلایل بروز این سوانح تلخ است و باید فکری اساسی برای جاده‌ها کنیم.

مرادی، اختصاص به موقع سهمیه قیر را حداقل کاری عنوان کرد که وزارت راه می‌تواند در این زمینه انجام دهد تا وضعیت جاده‌ها بهبود یابد.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به مجتمع‌های بین راهی برای ارتقای کیفیت خدمات به مردم در سطح جاده‌ها شد.

 

راه احمدی و پل رویدر دو ضرورت راه استان

حسین هاشمی تختی در این مراسم از فعالان عرصه حمل و نقل بدلیل خنثی‌سازی توطئه دشمنان در موضوع تحصن رانندگان تجلیل کرد و گفت: حقیقتا رانندگان نجیب و پرتلاشی در عرصه حمل و نقل مشغول خدمت‌اند که باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم.

نماینده بندرعباس افزود: شهرک حمل و نقل بندرعباس بزرگ‌ترین شهرک حمل و نقلی کشور است که سرمایه‌گذاری بالایی در آن صورت گرفته است و دولت نیز بابد به وظایف خود عمل کند.

وی راههای استان خصوصا جاده احمدی و پل رویدر را دو اولویت ضروری راه‌های هرمزگان دانست و گفت: راه احمدی همواره بدلیل شرایط نامناسب، کشته و زخمی می‌گیرد و در رویدر نیز نبود یک پل بیش از ۱۴ هزار نفر مردم این منطقه را در شرایط بحرانی قرار می‌دهد که ضروری‌است فکری برای آن شود.

هاشمی تختی اضافه کرد: ما در مجلس همواره دغدغه راههای استان را داشته و داریم و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این چند سال اخیر ده‌ها جلسه و پیگیری در مورد آن داشتیم، اعتبارات راهها و رفع محدودیت‌ها در این زمینه بوده است.

 

راهداران با خدا معامله می‌کنند

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور آخرین سخنران این مراسم بود.

وی با بیان این که باید سر تعظیم در برابر همه کسانی که در این کشور کمر به خدمت صادقانه فرود آورد، عنوان داشت: هر پیشرفت و توسعه‌ای بر دوش حمل و نقل استوار است. 

این مسئول در حوزه حمل و نقل افزود: ایده‌آل‌ترین شکل حمل و نقل آن است که کشورهای مختلف زمانی را برای دسترسی مردم به یک آزادراه قرار می‌دهند و مرتبا در تلاشند تا این زمان را کاهش دهند.

وی ادامه داد: به میزان ۳۰ درصد حمل کالاهای اساسی در کشور بهبود یافته و در سرجمع واردات نیز ۵ درصد رشد را تجربه می‌کنیم و با توجه شرایط کشور، همچنان این آمار امیدوارکننده است.

قربانی به حمل و نقل ۲.۵ میلیون مسافر راهی کربلا در ایام اربعین حسینی در ۱۵ تا ۲۰ روز توسط شبکه حمل و نقل مسافری کشور اشاره و بیان داشت: اتفاق بزرگی در این زمینه رخ داد که به همت همه فعالان این بخش میسر شد.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین تصریح کرد: راه نیز به مانند هر زیرساختی به مرمت و نگهداری مستمر نیاز دارد و راهداران با همتی بلند و با وجود بسیاری محدودیت‌ها و مشکلات در این زمینه فعال هستند.

قربانی تصریح کرد: راهداری وظیفه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است و هر کس در این راه قدم می‌گذارد با خدا معامله کرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از عابدینی به عنوان مدیری جوان و پرتوان نام برد و گفت: انتظار این است که به نحو شایسته‌ای از ظرفیت ایشان در استان استفاده شود.

به گزارش فارس، در بخش پایانی این همایش از راهداران و رانندگان نمونه هرمزگان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول