اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اکران «مطرب» در مشهد/ فیلمی موفق در گیشه، شکست در محتوا

فیلم سینمایی مطرب امشب با حضور پرویز پرستویی و محسن کیایی در پردیس سینمایی هویزه اکران شد.

اکران «مطرب» در مشهد/ فیلمی موفق در گیشه، شکست در محتوا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فیلم سینمایی«مطرب» امشب با حضور پرویز پرستویی و محسن کیایی در پردیس سینمایی هویزه اکران شد.

پرویز پرستویی پس از تماشای فیلم در کنار مخاطبان به روی سن رفت و ضمن ابراز خوشحالی از استقبال مردم، گفت: اولین بار است که چنین اکران خوبی داشتیم و از اینکه اینجا در خدمت مردم هستم خرسندم.

وی ادامه داد: انیمیشن آخرین داستان هم در مشهد در حال اکران و یکی از رقیب‌های اسکار است، این اثر براساس شاهنامه ساخته شده و از مردم می‌خواهم از این فیلم حمایت کنند.

در ادامه محسن کیایی بازیگر نقش فواد از اینکه توانسته بود فیلم را به‌طور کامل تماشا کند ابراز خرسندی کرد و گفت: از مردم مشهد تشکر می‌کنم که از سینما حمایت می‌کنند امیدوارم همیشه این همراهی را ادامه بدهند.

وی که به محتوای فیلم مطرب آگاه بود با کنایه خطاب به مردم اظهار کرد: اگر فیلم را دوست داشتید بگویید مردم بیایند و فیلم را ببینند اگر هم دوست نداشتید بگویید دشمنانتان بیایند و حالشان گرفته شود.

نظر تماشاگران: «مطرب» حرفی برای گفتن نداشت

پس از اکران فیلم به سراغ چند نفر از تماشاگران رفتم تا نظر آنها را نسبت به اثر پرفروش مصطفی کیایی بدانم.

بنت الهدی نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بی‌محتوایی فیلم گله‌مند بود و گفت: این فیلم حرفی برای گفتن نداشت و فقط یک اثر سینمایی برای گیشه بود.

وی ادامه داد: این اثر کاملا برای سرگرمی و خنده تولید شده بود و در مدت کوتاهی از اکران توانست در مشهد حدود ۱۵ میلیارد بفروشد.

مهناز محمدی دیگر تماشاچی این اثر سینمایی بود که بیان کرد: فیلم مطرب فیلمی جذاب بود و از تماشای آن لذت بردم.

افسانه رمضانی نیز تماشاگر این فیلم بود که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فیلم مطرب فقط برای فروش در گیشه تولید شده بود مخاطب در این اثر جایی نداشت و صرفا تولید این اثر برای دیده شدن و فروش بیشتر صورت گرفته بود.

شوخی‌های رکیک «مطرب» جایی در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی ندارد

وی معتقد بود: این اثر در ژانر طنز تولید شده بود اما نتوانسته بود مخاطب را همراه کند چرا که برای خنداندن مخاطب صرفا از شوخی‌های رکیکی استفاده کرده بود که جایی در فرهنگ و سبک زندگی ما ایرانیان ندارد.

این مخاطب جوان هم به بی‌محتوایی اثر نقد داشت و افزود: انتظار داشتیم این اثر با توجه به نام و شخصیت‌ پردازی‌هایش حرف جدیدی در حوزه موسیقی که شاید کمتر به صورت حرفه‌ای موضوع اصلی فیلم‌ها قرار گرفته‌ است، داشته باشد اما مخاطب جز سردرگمی میان اتفاقات حول شخصیت‌ها و چندین موقعیت طنز اجباری، حرف جدیدی نداشت.

فیلم مطرب اکنون با فروش بیش از ۲۶ میلیاردی خود توانسته در دومین جایگاه جدول فروش فیلم‌های سینمایی قرار بگیرد.

به گفته مخاطبان تمایل مخاطب به فیلم‌های طنز امری انکارناپذیر است اما هر شوخی و هر دیالوگی در فیلم‌ها جایی در فرهنگ ایرانی ما ندارد متاسفانه ضعف حرفه‌ای برخی فیلمنامه‌نویسان در چند سال اخیر ذائقه مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و سبب شده نسل جوان ما طنز را فقط در لودگی یا گفتن سخنان رکیک ببینند.

ناگفته نماند که بر اساس نظر اکثر منتقدان بی‌محتوایی، شوخی‌های رکیک و پرداخت ضعیف به موضوع فیلم، از ضعف‌های اصلی «مطرب» به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول