اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کدام نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ عضویت دارند؟

اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مشخص شدند و این کمیسیون فعالیت خود را از امروز (یکشنبه) آغاز کرد.

کدام نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ عضویت دارند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مشخص شدند و این کمیسیون فعالیت خود را از امروز (یکشنبه) آغاز کرد.

17 آذر بود که حسن روحانی لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس کرد و بعد از آن کمیسیون تخصصی با رای گیری اعضای خود در کمیسیون تلفیق را مشخص کردند. 

کمیسیون تخصصی  اعضا
آموزش و تحقیقات و فناوری احمدی لاشکی، کوچکی نژاد، بیرانوندی
اجتماعی  شیران خراسانی، عباس گودرزی، لطفی
اقتصادی  زارع، حسین زاده بحرینی، فاطمه حسینی
انرژی ادیانی، امیری خامکانی، میرزایی
امنیت ملی و سیاست خارجی

برومندی، ابراهیم رضایی، ابوالفضل حسن بیگی

برنامه و بودجه و محاسبات تاجگردون، قوامی، خدابخشی، علی قربانی، سلیمانی، حیدری، بیگلری، حسین پور بیگلری، حاجی دلیگانی 
امور داخلی کشور و شوراها یوسف نژاد، میرزایی نیکو، امیرآبادی فراهانی،
بهداشت و درمان امینی فرد، بنیادی، علیجانی زمانی
صنایع و معادن فولادگر، کوهکن، قاضی پور
عمران رضایی کوچی، کاظم زاده، محمدرضا ملکشاهی 
فرهنگی  محمد اسماعیل سعیدی، کاتب، پژمان فر
قضایی و حقوقی رضازاده، کاظمی، پورمختار
کشاورزی، آب و منابع طبیعی پاپی زاده، علی اکبری،تربتی نژاد

براساس آیین نامه داخلی مجلس، با تقدیم لایحه بودجه از جانب رییس جمهور همراه با پیوست ها و ضمائم  لایحه در گام نخست، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‌های آن، 10 روز مهلت دارند تا لایحه را بررسی و پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند.

در گام دوم، کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند. 

کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیئت رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا 15 روز تمدید کند.

بر اساس رویه ای که آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی لایحه بودجه در نظر گرفته است، رسیدگی به کلیات، پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی و تصویب سقف و رسیدگی به پیشنهادهای مربوط به تبصره‌ها و ردیف ها در صحن علنی مجلس انجام می شود.

پیشنهادهای چاپی نمایندگان که با بودجه در صحن مورد بررسی قرار می گیرد باید در زمان مقرر دریافت شده ، منبع مالی مشخص داشته، مازاد بر سرجمع نباشد با تعیین ردیف مشخص جایگزین طرح شده و مغایرت با برنامه نداشته باشد.

کار کمیسیون تلفیق بودجه با ارائه لایحه به صحن علنی به اتمام نمی رسد بلکه پس از اتمام بررسی و تصویب در مجلس در صورتی که شورای نگهبان ایراداتی شرعی و مغایرت هایی با قوانین بالادستی به مصوبه مجلس بگیرد این کمیسیون مجددا برای بررسی و اصلاح موارد اعاده شده از شورای نگهبان تشکیل شده و موارد را بررسی و اصلاح می کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول