اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هیأت اجرائی هزینه رد صلاحیت افراد فاقد شرایط را بر دوش شورای نگهبان انداخت

امام جمعه کرج گفت: با توجه به خلا قانونی موجود، تعداد زیادی از افراد بدون داشتن شرایط حداقلی لازم در انتخابات ثبت نام کردند و هیأت‌های اجرائی همین افراد را تایید صلاحیت کردند تا هزینه رد صلاحیت این افراد بر دوش شورای نگهبان بیافتد.

هیأت اجرائی هزینه رد صلاحیت افراد فاقد شرایط را بر دوش شورای نگهبان انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه در رابطه با وضعیت بودجه سال 99 گفت: در رابطه با بودجه سال 99 صحبت هایی دارم که در نوبت دیگری مفصل با مردم خواهم گفت. به برخی از دستگاه های اجرائی دستوراتی داده اند که در مورد بودجه صحبت نکنند اما به نظرم دغده‌های رهبری در رابطه با بودجه رعایت نشده و نقاط ضعف جدی در بودجه سال آینده وجود دارد و باید در این مورد صحبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در رابطه با مشکلات پیش آمده برای کسبه و واحدهای تولیدی آسیب دیده در اغتشاشت اخیر گفت: شهرداری ها از این واحدها مطالبه عوارض می کنند و بازسازی این واحدها و برگشتشان به چرخه تولید با مشکلاتی همراه است. از استاندار محترم می‌خواهم دستوراتی داده شود تا شهرداری ها از دریافت عوارض مختلف از واحدهای خسارت دیده که توان پرداخت ندارند خودداری کنند یا فرصت‌ها و تخفیفاتی داده شود تا مشکل مردم حل شود.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان قصد داشتند آشوب‌ها را ادامه دهند تا به زمان برگزاری انتخابات برسد و کشور آسیب ببیند و حضور حداکثری مردم را کم رنگ کنند اما به فضل الهی این امر محقق نشد اما تلاش ها برای کم رنگ کردن حضور مردم هنوز داغ است.

وی افزود: با توجه به خلا قانونی موجود، تعداد زیادی از افراد بدون داشتن شرایط حداقلی لازم در انتخابات ثبت نام کردند و هیأت‌های اجرائی هم بدون در نظر گرفتن نکات ایجابی در افراد باز همین افراد را تایید صلاحیت کردند تا هزینه رد صلاحیت این افراد بر دوش شورای نگهبان بیافتد.

خطیب جمعه کرج گفت: شورای نگهبان باید کار را با صلابت و درست انجام دهد. اگر هیأت اجرائی کاری را که بر عهده داشته به خوبی انجام نداده فردای قیامت مسؤول است و در همین زندگی دنیایی هم عقاب دنیایی خواهند دید. این حق الناس است. مردم از شورای نگهبان صداقت و قاطعیت در عمل را می خواهند.

حسینی همدانی گفت: در گام دوم انقلاب احتیاج به مجلس تراز انقلاب داریم و قطعا باید از این مجلسی که الان هستیم عبور کنیم و لازمه اش این است نمایندگان شایسته را انتخاب کنیم و سابقه افراد را کاملا بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به کسانی که دروغ می‌گویند و به فهم و شعور مردم توهین می‌کنند؛ مهمانی و ضیافت برگزار می‌کنند و به مردم پول و کارت هدیه می‌دهند و برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری می‌زنند رای ندهید.

حسینی همدانی گفت: اگر بر مبنای اینکه کسی هم محله یا همشهری ماست یا رابطه فامیلی با او داریم رای دهیم نتیجه اش همین مشکلاتی می‌شود که امروز در جامعه می‌بینیم.

وی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به ژاپن گفت: اختیار ژاپنی ها دست آمریکاست. ژاپن اصل جواب را از رهبر انقلاب در تهران گرفته است و ایران داغ مذاکره مجدد را بر دل آمریکا خواهد گذاشت. اگر توافقی در ژاپن انجام شود که آمریکا مجبور نشود به برجام برگردد قطعا هیچ دستاوردی ندارد و موجب زیادی خواهی های طرف غربی هم خواهد شد. متاسقانه ضربان قلب یک عده در داخل کشور با اتفاقات آمریکا تنظیم می‌شود. خوشحالی و غمشان را تحولات آنجا می‌سازد. ترامپ با استیضاح نزدیک شده بود یک عده ای ناراحت بودند اما به فضل الهی آنچه اتفاق خواهد افتاد اضمحلال و افول آمریکاست.

خطیب جمعه کرج با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این اتفاق را زمینه ساز از بین رفتن انسجام و اتحاد اروپایی‌ها دانست و گفت: به زودی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مجبور خواهند شد در مقابل قدرت‌های جدید جهانیاز جمله ایران زانو بزنند.

انتهای پیام/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول