اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جهانی اندیشی و تمدن سازی اسلامی کار حوزه‌های علمیه است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به جایگاه و رسالت طلبگی گفت: جهانی اندیشی و تمدن سازی اسلامی کار حوزه‌های علمیه و وظیفه بانوان طلبه است.

جهانی اندیشی و تمدن سازی اسلامی کار حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، معصومه ظهیری در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد به تبیین جایگاه و رسالت طلبگی پرداخت و گفت: طلبه‌های جوان باید از این فرصت جوانی استفاده کنند و در عرصه‌های علم‌آموزی، تحقیق، پژوهش، فرهنگی و تبلیغی حضوری مؤثر داشته باشد.

وی بابیان اینکه انسان خوب بودن و متخلق به فضائل بودن و در مسیر ارزش‌های انسانی گام برداشتن و تلاش برای تحقق امر الهی وظیفه همه است، افزود: عده‌ای خاص باید این تکلیف را به‌عنوان واجب کفایی عمل کنند یعنی معارف و بایدها و نبایدهای دینی را بیاموزند و در میان مردم آن‌ها را تبلیغ کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را به‌عنوان یک عنصر تأثیرگذار در نظام خلقت آفرید و بر این آفرینش خودش آفرین گفت، اظهار داشت: بانوی طلبه آگاه دانشمند، دووجهی کار می‌کند یک وجه به‌عنوان بنده صالحه خدا بودن و بخش دوم اینکه در بستر خانواده هم تأثیرگذار هستند و هم این تأثیرگذاری فراگیر است یعنی در مسیر استمرار حرکت نسل‌ها می‌آموزیم و به دیگران هم می‌آموزانیم.

وی در پایان، داشتن انگیزه، برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات را ازجمله وظایف طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه دانست و گفت: بلندنظری، بالندگی اجتماعی، قله نگری، جهانی اندیشی و بناگذاری تمدن سازی اسلامی کار حوزه‌های علمیه و وظیفه بانوان طلبه است.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول