اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برپایی جشنواره‌های بومی محلی صیانت از اعتبار فرهنگی است

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما احیای غذاهای سنتی و ترویج ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی می‌باشد تا از صیانت فرهنگی برخوردار شده و موردتهاجم فرهنگی قرار نگیریم.

برپایی جشنواره‌های بومی محلی صیانت از اعتبار فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامرضا جعفری بعدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از جشنواره ملی فرهنگی ورزشی حرکت و برکت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما احیای غذاهای سنتی و ترویج ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی می‌باشد تا از صیانت فرهنگی برخوردار شده و موردتهاجم فرهنگی قرار نگیریم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی رویکرد آموزشی این جشنواره‌ها را باارزش دانست و گفت: شناخت تمدن و فرهنگ‌های سراسر کشور و نوع بازی‌ها، ورزش‌ها، پوشش و غذای آن‌ها تنوع جذاب قومیت‌ها را به ما نشان می‌دهد و این گستردگی ما ر از یکنواختی به دور کرده و پهنا و گستره فرهنگمان را یادآور می‌شود.

مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان نیز گفت: این پنجمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی و آیینی در کشور است که با شرکت ۳۰ استان باشکوه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با اشاره به اینکه هر شهر حدوداً ۲۵ بازی بومی محلی دارد افزود: استان اصفهان ۲۵۰۰ بازی بومی محلی را شناسایی کرده که برای کودکان جوانان جایگزین مناسبی به‌جای شبکه‌های مجازی و بازی‌های اینترنتی می‌شود.

وی عنوان کرد: بازی‌هایی چون لی‌لی، دال پلان، هفت‌سنگ و غیره سرشار از پندها و آموزش‌های آغشته به فرهنگ غنی ایرانی است که با توجه به روح و جسم به پرورش آن کمک می‌کند.

اسدی لباس‌های محجوب پوشیده و الوان سنتی ایرانی را بهترین جایگزین مدهای غربی دانسته و تصریح کرد: اگر از فرهنگ خود دور شویم قطعاً فرهنگ بیگانه که عاری از هرج‌ومرج و سردرگمی است جوانان و نسل ما را دچار آسیب خواهد کرد لذا مسؤولان با حمایت ازاین‌گونه جشنواره‌ها کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنند

انتهای پیام/63108/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول