اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رویکرد راهداری رسیدن به حمل ونقل هوشمند است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد و استراتژی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای رسیدن به سوی حمل و نقل هوشمند است.

رویکرد راهداری رسیدن به حمل ونقل هوشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا سیاهپور بعدازظهرامروز به نشست هفته حمل و نقل، اظهار داشت: با نصب سامانه ترددشمار، ثبت تخلف و کنترل‌های مضاعف در طول محور‌ها به صورت 24 ساعته به سوی حمل و نقل هوشمند گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در جابجایی زائران از مرز شلمچه و چزابه درمیان سایر استان‌ها رتبه برتر را به خود اختصاص داده است، افزود: با استفاده ازسامانه هوشمند«سپهتن» تعداد جابجایی زائران 2.5 برابرسال گذشته بوده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: با نصب این سامانه هوشمند مسافران از لحظه حرکت اتوبوس برون شهری تا مقصد، حرکت ناوگان حمل و نقل را رصد کرده و در نتیجه شاهد کاهش تصادف در جاده‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از 87 هزار زائر در آیین راهپیمایی اربعین حسینی در طول 10 روز از سوی ناوگان حمل و نقل برون شهری جابه‌جا شده‌اند که جابجایی این تعداد زائر برای فارس در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

 ارتباط مستقیم حمل و نقل با رشد اقتصادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در این نشست بیان داشت: حمل‌ونقل‌ به عنوان یکی از عناصر کلیدی در زنجیره تولید، توزیع و مصرف کالا با رشد اقتصادی کشور ارتباط مستقیم داشته چرا که اساس زندگی در قالب  حرکت و حمل‌ونقل شکل می‌گیرد.

محمود رضایی اضافه کرد: استان فارس با 5 میلیون نفر جمعیت، 113 شهر، 2 هزار روستا و 20 هزار کیلومترراه روستایی دارای ساختار سازمانی و مدیریتی قوی در کاهش تصادف جاده‌ای رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: از سال 92 تا 97 بر اساس آمار ارائه شده 43 درصد کاهش تصادف جاده‌ای داشته و دراین راستا با هوشمندسازی، استفاده از فناوری نوین جزء استان‌های پیشرو هستیم.

نمانیده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست از سوء مدیریت در بروز شرایط بد اقتصادی خبر داد و گفت: به علت سوء مدیریت افزون‌بر 10 میلیارد تومان ارز در ارتباط با تحریم‌های اعمال شده را از دست می‌دهیم.

فرج‌الله رجبی اظهار داشت: شرایط سخت بوجود آمده بر دوش ملت است و در سال آینده پیش بینی می‌شود درآمد حاصله از فروش نفت 47 هزار میلیارد تومان باشد که این برآورده‌ها برای خرج بسیار کم است.

معاون ساخت توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در این همایش خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی در سال جاری تغییر ساختار پیدا کرده است و دراین مورد راهداری در شهرستان‌ها باید کار جدید ساخت راه روستایی فرسوده  را برعهده گیرند.

 رضا اکبری تصریح کرد: کار کردن در کنار جاده یکی از سخت‌ترین مشاغل در دنیا معرفی شده است  و باید با ایمن سازی جاده‌ها گام‌های اساسی و چشمگیر در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول