اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: مبارزه با تروریسم به عمل کردن است نه حرف زدن

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به عدم حمایت کشورهای غربی از مطرح منطقه امن در شمال سوریه، مدعی شد هم اکنون پنجاه‌هزار آواره سوری در حال حرکت به سمت مرزهای ترکیه هستند.

اردوغان: مبارزه با تروریسم به عمل کردن است نه حرف زدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) به انتقاد مجدد از رویکرد دوگانه کشورهای غربی در قبال تروریسم و بحران مهاجران پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در میزگرد اجلاس کشورهای اسلامی در مالزی، توضیح داد: «وقتی که درباره ایجاد منطقه امن [در شمال سوریه] حرف می‌زنیم، آنها هیچ حمایتی نمی‌کنند اما وقتی به موضوع تسلیحات می‌رسیم، سلاح [به تروریست‌ها] ارائه می‌کنند».

وی با بیان اینکه آنها (کشورهای غربی) دائم از لزوم مبارزه با تروریسم صحبت می‌کنند، اظهار داشت: «چگونه باید با تروریست‌ها جنگید؟ مبارزه با تروریسم با کلمات نیست بلکه با عمل کردن است».

بر این اساس، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن متهم کردن روسیه و دولت سوریه به انجام حملات هوایی به منطقه کاهش تنش ادلب، مدعی شد که هم‌اکنون کاروان‌هایی شامل مجموعا ۵۰ هزار آواره سوری در حال حرکت به سمت مرزهای ترکیه از ادلب هستند.

اجلاس سران کشورهای اسلامی صبح امروز با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در کوآلالامپور آغاز شد.

اردوغان پیشتر در سخنرانی افتتاحیه اجلاس کشورهای اسلامی در مالزی به انتقاد مجدد از ساختار شورای امنیت سازمان ملل پرداخته و گفته بود سرنوشت جمعیت ۱.۷ میلیاردی مسلمانان دیگر در دستان پنج عضو دائم این شورا نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول