اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نحوه جمع‌آوری پسماند شهری، مشکلاتی را برای زنجان ایجاد کرده است

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امروز پسماند مشکلاتی برای شهر ایجاد کرده است، گفت: نحوه جمع‌آوری پسماند، مشکلاتی را متوجه مردم کرده است.

نحوه جمع‌آوری پسماند شهری،  مشکلاتی  را برای زنجان ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ساماندهی و مدیریت پسماندهای شهر زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پسماند کارهای جدی در زنجان وجود دارد که باید انجام شود و اقدامات نهایی در این حوزه صورت گیرد، اظهار کرد: برای کاهش نگرانی‌های زیست محیطی در زنجان باید اقداماتی انجام شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امروز  پسماند مشکلاتی برای زنجان ایجاد کرده است، گفت: نحوه جمع‌آوری پسماند، مشکلاتی را متوجه مردم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند عملکرد سریع در حوزه پسماند و خروج از شرایط فعلی هستیم، بیان کرد: ما باید برای دو سه دهه آینده در حوزه پسماند برنامه داشته باشیم.

عسگری با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها در حوزه پسماند اقداماتی آغاز کرده و خوب هم وارد عمل شده‌اند، بیان کرد: در این راستا باید در زنجان نیز برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در صورت فراهم ساختن شرایط لازم کل استان از مزایای بهبود اوضاع زیست محیطی بهره‌مند خواهد شد، تصریح کرد: باید همزمان با مطالعات مباحث زیست محیطی نیز لحاظ شود چون هر روز که می‌گذرد دچار خسران و خسارت در این حوزه می‌شویم.

وی با بیان اینکه برای حصول نتیجه نیاز داریم که صفر تا ۱۰۰ مجموعه پسماند را مدیریت کنیم، گفت: اگر چنین نباشد مثل مباحث برون سپاری موفق نخواهیم بود.

عسگری با اشاره به اینکه مباحث زیست محیطی باید به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر هدفگذاری درست باشد، قطعا به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه بحث فرهنگ‌ساری باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: بیش از ۳۵ درصد زباله‌ها مواد غذایی است و به خاطر همین هزینه پنهان زیادی در این زمینه وجود دارد که باید این هزینه‌ها را کم کنیم.

 وی با اشاره به اینکه برای تولید این محصولات ۹ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود،گفت: باید برای زباله‌های این مواد نیز مدیریت درستی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر زنجان هم در این جلسه گفت: افزود: باید برای پسماند شهر زنجان برنامه عملیاتی پیاده کنیم، تا مشکل یک بار برای همیشه برطرف شود.

حمیدرضا حمیدی با بیان اینکه شهر زنجان سالیان طولانی است که در حوزه بازیافت و مدیریت پسماند با مشکل مواجه است، تصریح کرد: البته در سال‌های قبل برنامه‌هایی عنوان شد ولی به مرحله اجرا نرسید، ولی امیدواریم با بهره‌مندی از توان شهرهایی که تجربه موفقی داشتند بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کار در حوزه پسماند باید کاملا اجرایی باشد، ادامه داد: در سال‌های قبل طرح‌های مختلف بیان شده است، ولی هیچ‌کدام عملیاتی نبود و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در استان‌های مختلف کارهایی در حوزه مدیریت پسماند انجام شده است، گفت: اصفهان تجربه خوبی در این بخش دارد که می‌توان از آن بهره برد و باید هرچه سریع‌تر فکری به حال پسماند شهر زنجان کرد.

احمد نصیری تصریح‌کرد: در شهر زنجان ساماندهی پسماند در حد شعار بوده و کار عملیاتی خاصی انجام نشده است، ولی امیدواریم بتوانیم کارهایی را انجام دهیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول