اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی مقام‌های نظامی روسیه و آمریکا درباره تحولات سوریه

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و روسیه روز چهارشنبه در پایتخت سوئیس با یکدیگر دیدار کردند.

رایزنی مقام‌های نظامی روسیه و آمریکا درباره تحولات سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسای ارشد ارتش‌های آمریکا و روسیه چهارشنبه در سوئیس در زمینه آخرین تحولات سوریه باهم دیدار کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» سرهنگ  «دی دی هفهیل» سخنگوی ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در این باره گفت: «ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده و ژنرال "والری گراسیموف" همتای روسی وی در "برن" پایتخت سوئیس با هم دیدار کردند.»

سرهنگ هالفهیل در این زمینه گفت: «این دو مقام ارشد نظامی، درباره ثبات راهبردی و انواع دیگر موارد عملیاتی و امور راهبردی جهت تقویت درک متقابل و کاهش خطرات گفت‌وگو کردند.»

وی گفت: «هر دو مقام نظامی آمریکا و روسیه بر اهمیت حفظ ارتباط منظم برای جلوگیری از محاسبات اشتباه واقفند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای بدین  منظور اعلام کرد که این نشست سازنده بود. این نخستین دیدار گراسیموف با میلی بود که در ماه سپتامبر(آذر) رئیس ستاد مشترک  نیروهای مسلح آمریکا شد. این دو  پیشتر تلفنی با هم  صحبت کرده بودند. علیرغم درگیری در سوریه و تنش بین  آمریکا و روسیه در این زمینه ، ارتش آمریکا و روسیه یک مسیر دائم ارتباطی بین سران خود را باز کرده‌اند.

این دیدار در حالی صورت گرفت که در روزها و هفته‌‌های گذشته منابع مطلع از اعزام کاروان‌های لجستیکی آمریکا به شمال شرقی سوریه با هدف تقویت مواضع نظامی خبر دادند. منابع محلی  در روزهای گذشته گفتند که گروهی از نیروهای آمریکایی متشکل از ۱۰۰ کامیون  و خودروهای امدادی شنبه شب این هفته از گذرگاه مرزی «الولید» که به گذرگاه «التنف» نیز معروف است عبور کرده و به سمت میادین نفتی در استان «الحسکه» در سوریه حرکت کردند.

«میخائیل میزینتسوف» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه چندی قبل گفت که هدف دولت آمریکا غارت منابع نفت سوریه و رساندن پول به معارضان سوری است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول