اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وقوع بیشترین تخلفات انتخاباتی در خدابنده

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: بیشترین تخلفات انتخاباتی هم از طرف داوطلبان و هم مدیران در خدابنده رخ داده است.

وقوع بیشترین تخلفات انتخاباتی در خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزاپور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات در حال طی مراحل خود است، اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام در استان انجام و در ابن راستا ۲۳۱ نفر ثبت نام کردند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان همچنین از تشکیل هیأت نظارت خبر داد و گفت: اعضای هیأت نظارت بخش‌ها و شهرستان‌ها ۳۰ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت نیز از ۱۷ آذر آغاز شده و تا دیروز ادامه داشت، گفت: تاکید ما این بوده است که نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها نباشد.

میرزاپور با بیان اینکه تاکید ما این بود که افرادی تایید شوند که صلاحیت و لیاقت نمایندگی مردم را داشته باشند، افزود: در همین راستا تلاش زیادی انجام شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳۹ کاندیدا از زنجان ثبت‌نام کرده بودند که ۱۱۶ نفر تایید شدند، تصریح کرد: ۱۶ نفر از ثبت‌نام کنندگان تایید نشدند و هفت نفر هم انصراف دادند.

وی با بیان اینکه همه 23 ثبت‌نام کننده در حوزه انتخابیه ماهنشان تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: در ابهر نیز ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۹ نفر تایید و یک نفر رد شد.

میرزاپور افزود: در حوزه انتخابیه خدابنده ۳۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۳۲ نفر تایید و سه نفر رد صلاحیت و چهار نفر هم انصراف دادند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با اشاره به اینکه رد صلاحیت شدگان از فردا صبح می‌توانند به هیأت نظارت استان مراجعه و اعتراض و شکایت خود را ارائه کنند، افزود: هیأت نظارت این شکایت‌ها را بررسی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان ملاک ما مر قانون است، گفت: بررسی صلاحیت‌ها حق‌الناس است که باید رعایت شود.

میرزاپور ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت شده یک بازه زمانی فرصت دارند که به هیأت نظارت استان مراجعه و شکایت و درخواست رسیدگی مجدد کنند، علاوه بر آن همه کسانی که تأیید صلاحیت شوند در هیأت‌های اجرایی صورت جلسه شده و در اختیار هیأت نظارت استان قرار می‌گیرند و هیأت‌های نظارت علاوه بر اینکه به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی می‌کنند، صلاحیت افرادی که در هیأت‌های اجرایی تأیید شده را نیز بررسی می‌کنند و نهایتاً نتیجه آن را اعلام خواهند کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با بیان اینکه از 22 دی تا 11 بهمن مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرمانداران مراکز انتخابیه به آنان اعلام می شود، ادامه داد: دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمام داوطلبان اعلام به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتخابات آتی کار نظارت را  به عهده خواهند داشت، افزود: در هیأت نظارت افراد متعددی از اقشار مختلف حضور خواهند کرد.

میرزاپور با اشاره به اینکه از داوطلبان می‌خواهیم که تخلفات تبلیغاتی نداشته باشند، گفت: هیچ کس به دلیل تایید شدن، حق تبلیغات غیرقانونی را ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: کسی که قرار است به سمت قانون‌گذاری برود نباید قانون‌شکنی کرده و به سمت تخریب رقیب برود که این موضوع نیز از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشترین تخلفات انتخاباتی هم از طرف داوطلبان و هم مدیران در خدابنده رخ داده است.

میرزاپور با اشاره به موضوع ورود پول کثیف در انتخابات با بیان اینکه در این حوزه قانون دقیقی وجود ندارد، افزود: در نظارت‌‌ها به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول