اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: آمریکا منتظر حکم شورای امنیت برای باز استقرار در شهرهای عراقی است

یک کارشناس عراقی گفت که واشنگتن مترصد حکم شورای امنیت سازمان ملل برای بازاستقرار نیروهای آمریکایی در شهرهای عراق است.

کارشناس عراقی: آمریکا منتظر حکم شورای امنیت برای باز استقرار در شهرهای عراقی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وائل الرکابی» تحلیلگر سیاسی عراق، گفت که آمریکا تمام تلاش خود را وقف منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های مردمی و مسالمت‌آمیز مردم عراق کرده و از طریق عناصر نفوذی‌اش در تظاهرات‌های مردمی عراق، به دنبال بهره‌برداری از این اعتراضات است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» گفت: ورود نیروهای جدید آمریکایی به عراق از طریق سوریه و اردن، نشان می‌دهد که واشنگتن به دنبال سوء‌استفاده از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی و بهره‌برداری از آن است. تلاش‌های گروه‌های جوکر آمریکایی و نیروهای نفوذی آمریکا در تحریف تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز نیز در همین رابط، قابل ملاحظه است.

این کارشناس عراقی افزود: آمریکا پروژه بازگشت مجدد داعش به عراق را آماده کرده است، لذا نیروهای امنیتی باید این پروژه را شکست و به وجود داعش در عراق پایان دهند. ورود نیروهای جدید آمریکایی‌ به عراق،  پس ا‌ز آن صورت می‌گیرد که با تدبیر مرجعیت، جوکر آمریکایی در تحریف مسیر تظاهرات‌های مردمی در کشور ناکام ماند.

الرکابی توضیح داد که واشنگتن که تاکنون نتوانسته مسیر تظاهرات‌های مردمی عراق را کاملا منحرف سازد، مترصد صدور حکم شورای امنیت سازمان ملل و بازگشت عراق به ذیل بند هفت منشور سازمان ملل و بازگرداندن نیروهای خود به داخل شهرهای عراق است و به همین دلیل نیز بر شمار نیروهای خود در عراق افزوده است.

عراق در دوره رژیم صدام و در سال ۱۹۹۰ با حمله نظامی به کویت، تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار گرفت و کلیه دارایی‌های این کشور مسدود شد و متحمل ده‌ها قطعنامه مجازات اقتصادی شد. این کشور در آذرماه ۹۶،  پس از کامل شدن تمامی تعهداتش در قبال برنامه نفت در برابر غذا، با صدور قطعنامه ۲۳۹۰ شورای امنیت، از این بند خارج شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول