اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازداشت 316 عضو سازمان‌های افراطی و تروریستی در قرقیزستان

رئیس بخش مبارزه با افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی وزارت کشور قرقیزستان از بازداشت 316 عضو سازمان‌های افراطی و تروریستی در سال 2019 خبر داد.

بازداشت 316 عضو سازمان‌های افراطی و تروریستی در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «اصل‌بیک ممبتاف» رئیس بخش مبارزه با افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی وزارت کشور قرقیزستان در نشست مطبوعاتی از بازداشت 316 عضو سازمان‌های افراطی و تروریستی در سال 2019 خبر داد.

وی گفت: در قالب تحقیقات وزارت کشور در قلمروی قرقیزستان 516 عضو سازمان‌های افراطی مشخص شد که 316 نفر بازداشت شد و بقیه جریمه شدند.

این مقام افزود: در بین شهروندان بازداشت شده 30 نفر زن هستند و بیشتر آنان مشغول ترویج ادبیات افراطی بودند که 2 هزار و 104 کتاب و کتابچه با محتوای افراطی از آنان کشف و ضبط شده است.

ممبتاف تصریح کرد: در سال جاری با هدف جلوگیری از ورود شهروندان قرقیزستان به صفوف سازمان‌های افراطی بیش از 6 هزار سمینار، میزگرد و کنفرانس توسط وزارت کشور برگزار شد.

وی گفت: به عنوان مثال در تاریخ 29 نوامبر سال جاری در شهر «قراقال» همایشی با موضوع «جوانان علیه افراط‌گرایی» برگزار شد که در قالب ان 500 جوان اطلاعات درباره سازمان‌های تروریستی را دریافت کردند.

در مقایسه با دیگر کشورهای آسیای مرکزی فضای مذهبی در قرقیزستان آزاد می‌باشد و اکثریت جمعیت این کشور مسلمان هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول