اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجمع دانشجویی در انتقاد به مدیریت دانشگاه فسا

ظهر روز گذشته، فرمانداری ویژه شهرستان فسا شاهد تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه دولتی این شهرستان در طبقه سوم خود و مقابل اتاق فرماندار بود.

تجمع دانشجویی در انتقاد به مدیریت دانشگاه فسا

 به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، پس از تجمع کارگران کارخانه قند در صبح ۲۵ آذر مقابل این واحد تولیدی، دومین تجمع دیروز شهر فسا ساعت ۲ بعدازظهر توسط دانشجویان دانشگاه دولتی این شهرستان در مقابل اتاق فرماندار ویژه صورت گرفت.

 در این تجمع گروه‌های متفاوت دانشجویی دانشگاه دولتی فسا دیده می‌شدند؛ افرادی از کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها به نمایندگی از کل دانشجویان معترض این دانشگاه، در تجمع شرکت کرده بودند.

یکی از فعالین دانشجویی در گفتگو با خبرنگار فارس، علت تجمع را خفقان و سیستم ضد دانشجویی مدیریت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حدود دو سال بوده که فعالین دانشجویی درگیر مدیریت دانشجو ستیزانه ریاست این دانشگاه هستند.

 وی اضافه می‌کند: پیگیری‌های مکتوب و حضوری از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی هیچ عکس‌العمل و واکنش درخوری نسبت به معضلات دانشجویی از این دانشگاه مهم استانی، دیده نشد.

 این فعال دانشجویی در ادامه گفتگو عنوان می‌کند: پس از دو سال عدم توجه به پیگیری‌های ما و حرکت ریاست دانشگاه به سمت حذف و فشار روی منتقدین خود اعم از استاد و دانشجو، نتیجه این شد که دانشجویان خود اعتراضشان را به‌صورت علنی‌تر مطرح کرده و رو به تجمع آورند.

وی هدف از این اقدام را تعویض ریاست دانشگاه دانست و در جواب خبرنگار فارس مبنی بر نتیجه تجمع در فرمانداری گفت: فرماندار ویژه شهرستان و معاون استاندار قول مساعدت و همکاری داده‌اند.

 

*از تعرض به حریم خصوصی دانشجو تا قهر ریاست دانشگاه

یکی دیگر از فعالین دانشجویی در گفتگو با خبرنگار فارس عنوان می‌کند: صحبت ما بر سر تبعیضی بوده که دانشگاه و در رأس آن، مدیریت و معاونین فرهنگی و دانشجویی بین انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها قائل شده و باعث اختلاف بین دانشجوها می‌شوند.

 وی در ادامه با اشاره به سرکوب فعالیت‌های فرهنگی توسط مسئولین دانشگاه می‌گوید: مسئولین دانشگاه از اول‌ترم هیچ‌کدام از ۱۷ درخواست ما را ترتیب اثر ندادند؛ در کل هیچ‌یک از درخواست‌هایمان منتج به نتیجه نشده است.

 وی با اشاره به تهدیدها و آزار و اذیت‌هایی که فعالان دانشجویی توسط مسئولین دانشگاه متحمل می‌شوند، ادعا می‌کند: معاون فرهنگی و دانشجویی به حریم خصوصی دانشجوها تعرض کرده و رئیس دانشگاه نیز از اول‌ترم تنها یک جلسه ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای با فعالین دانشجویی داشته که طبق شنیده‌ها همان هم نیز قهر و جلسه را ترک کرده است.

*تنها راه، تعویض مسئولین دانشگاه

 دانشجوی دانشگاه دولتی فسا و فعال دانشجویی از این دانشگاه  بابیان اینکه بودجه‌های فرهنگی  در مسیری دیگر خرج می‌شود، می‌گوید: فعالیت‌های فرهنگی بودجه مشخص دارد، طبق صحبت ریاست دانشگاه در حضور فرماندار، وزیر علوم، نماینده شهرستان و دانشجویان کل بودجه تخصیصی به دانشگاه رسیده است، پس در گزارش رد شده مبلغ هنگفتی باید درزمینهٔ فرهنگی خرج می‌شد.

 این فعال دانشجویی در ادامه اضافه می‌کند: طبق ادعای معاون فرهنگی، ترم پیش تنها ۴۰۰ هزار تومان به انجمن ما بودجه رسیده است و در این ترم نیز اصلاً مجوزی برای برنامه‌هایمان صادر نشد که بخواهد بودجه‌ای برسد.

وی در آخر با اشاره به اینکه ما خواهان تعویض مسئولین دانشگاهمان هستیم، عنوان کرد: پس از تلاش‌های بسیار برای بهبود عملکرد و به نتیجه نرسیدن، در حال حاضر تنها راهی که مانده تغییر مسئولین دانشگاهی است.

 به گزارش فارس، رسیدگی به شرایط موجود در دانشگاه دولتی فسا و جلوگیری از سرکوب فعالیت‌های دانشجویان در فضای دانشگاهی و دانشجویی باید در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد تا بیش از این فضای خفقان موجود به دانشجو و دانشگاه و به دنبال خود، به جامعه آسیبی وارد نکند.

گزارش از زهرا زارع پور

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول