اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بانک‌های ازبکستان و ژاپن 300 میلیون دلار قرارداد امضا کردند

بانک‌های ازبکستان و ژاپن در شهر «توکیو» قرارداد همکاری به ارزش 300 میلیون دلار امضا کردند.

بانک‌های ازبکستان و ژاپن 300 میلیون دلار قرارداد امضا  کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک ملی اقتصاد خارجی ازبکستان و بانکSumitomo Mitsui Financial Group  ژاپن در شهر «توکیو» قرارداد همکاری به ارزش 200 میلیون دلار امضا کردند.

در شهر «توکیو» در آستانه سفر رسمی رئیس جمهور ازبکستان به ژاپن در چارچوب نشست بازرگانی 2 کشور مراسم امضای قراردادی در مورد همکاری‌های متقابل بین بانک ملی فعالیت اقتصادی خارجی ازبکستان و بانک Sumitomo Mitsui Financial Group  ژاپن به ارزش 200 میلیون دلار برگزار شد.

«اوزپروم ستروی بانک» ازبکستان و بانک Sumitomo Mitsui Banking Corporation ژاپن نیز در شهر توکیو در مورد گسترش همکاری‌های متقابل قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار امضا کردند.

این قرارداد توسعه همکاری‌های بین بانکی در زمینه‌هایی مانند تامین مالی بازرگانی، معاملات خزانه داری و همچنین تامین مالی طرح‌های فن آوری‌های صرفه جویی انرژی را در نظر دارد.

بانک Sumitomo Mitsui Banking Corporation  ژاپن در سال 1876 میلادی ایجاد شده که شعبه‌ای از گروه مالی Sumitomo Mitsui Financial Group می‌باشد.

این بانک یکی از بزرگ ترین سازمان‌های بانکی ژاپن می‌باشد و دارایی‌های آن معادل 1.7 تریلیون میلیارد دلار است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ژاپن در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 300 میلیون دلار قرار گرفته است. هم اکنون در ازبکستان 17 شرکت مشترک از جمله 7 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول