اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دو درصد تولید مقالات علمی دنیا در اختیار دانشمندان ایرانی است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: امروز دو درصد تولید مقالات دنیا در حوزه‌های مختلف سهم پژوهشگران ایرانی است، در حالی که پیش از انقلاب سهم ایران «سه دهم درصد» از تولید مقالات دنیا بود.

دو درصد تولید مقالات علمی دنیا در اختیار دانشمندان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، لعیا جنیدی ظهر امروز در دانشگاه کاشان با اشاره به تاریخ، صنعت و فرهنگ شهر کاشان اظهار داشت: کاشان شهری با هویت است که نشان از مردمان با اصالت آن دارد و از جمله شهرهایی است که همواره به دلیل تلاش بی‌وقفه صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه نرخ بیکاری در آن پایین است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی گفت: امروز دو درصد تولید مقالات دنیا در حوزه‌های مختلف سهم پژوهشگران ایرانی است در حالی که پیش از انقلاب سهم ایران «سه دهم درصد» مقالات دنیا بود.

وی افزود: مجموع دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور نیز توانسته اند در زمینه پژوهش و تحقیقات علمی دارای موقعیت ممتازی در سطح  جهان شوند که یکی از این افتخارات نصیب دانشگاه کاشان است که  9 نفر از پژوهشگران دانشگاه کاشان در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند.

جنیدی با اشاره به پیوند دانشگاه و صنعت عنوان کرد: تجاری‌سازی و ارتباط علم با صنعت و فناوری یکی از مهمترین مشکلات بخش پژوهش و تحقیقات کشور است که باید یک ارتباط پایدار بین این دو نهاد ایجاد شود.

انتهای پیام/63108/ص20/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول