اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۹۰ درصد از حجم مخزن سد ایلام پُر شده است/ احتمال سر ریز شدن سد با ادامه بارش‌ها

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام، از احتمال سرریز شدن سد ایلام با ادامه بارندگی‌ها خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد از حجم مخزن سد ایلام پر شده است.

۹۰ درصد از حجم مخزن سد ایلام پُر شده است/ احتمال سر ریز شدن سد با ادامه بارش‌ها

علی پوراحمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با اشاره به بارش‌های اخیر در استان ایلام اظهار داشت: در حال حاظر ۹۰ درصد از حجم مخزن سد ایلام پر شده است که با ادامه بارندگی‌های پاییزی امکان سرریز شدن این سد وجود دارد.

وی افزود: همچنین ۸۵ درصد حجم مخزن سد دویرج و ۶۰ درصد حجم مخزن سد کنگیر پر است و مدیریت مخازن در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام تصریح کرد: در مدیریت مخازن باید طوری عمل شود  که چنانچه با کاهش حجم بارش در فصول زمستان و بهار مواجه شده‌ایم، مشکل تامین آب وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: از طرفی با ایجاد ظرفیت منطقی در مخازن، آمادگی لازم برای تسکین سیلاب در مخازن در صورت وقوع بارش سیل آسا را وجود دارد تا به پایین دست خسارت وارد نشود.

به گفته پوراحمد، هم‌اکنون سدهای مهمی در استان ایلام مثل سد سیمره، کنجاچم، کنگیر، دویرج در ایلام ساخته‌ شده که تا حدودی از هدررفت آب‌های استان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/970821/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول