اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نوبت سر دام

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری، 2 میلیون و 520 هزار و 412 نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام و سایر بیماری‌های شناخته شده در حوزه جمعیت دامی واکسیناسیون شده‌اند.

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نوبت سر دام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، محمود جوادی‌نژاد با اعلام اینکه 832 عامل بیماری‌زای مشترک بین انسان و دام سلامت جامعه انسانی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: بیماری‌هایی نظیر شاربن(سیاه زخم)، بروسلوز(تب مالت)، هاری و دیگر بیماری‌ها از جمله مواردی است که در صورت رخداد بهداشت و سلامت جامعه انسانی را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری، 2 میلیون و 520 هزار و 412 نوبت سر دام سبک و سنگین علیه این بیماری‌ها و سایر بیماری‌های شناخته شده در حوزه جمعیت دامی واکسیناسیون شده‌اند.

وی یادآور شد: دامپزشکی با صرف هزینه‌های چشمگیر و اجرای طرح‌های بهداشتی و پروژه‌های کنترل و بعضاً ریشه‌کنی بیماری‌ها در حوزه دام و طیور، همواره ارتقای شاخص‌های بهداشتی را در جمعیت دامی شهرستان دنبال می‌کند.

جوادی‌نژاد به مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 138 هزار رأس دام و همچنین 172 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی بدن دام سمپاشی شده است.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول