اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

اقدامات بنیاد برکت در کاهش آلودگی هوا/ سالانه 40 هزار تن از آلودگی هوای تهران را کم می‌کنیم

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با اقدامات صورت گرفته سالانه 40 هزار تن از آلودگی هوای تهران را کم می‌کنیم و پالایشگاه تهران هم تبدیل به پالایشگاه سبز می‌شود.

اقدامات بنیاد برکت در کاهش آلودگی هوا/ سالانه 40 هزار تن از آلودگی هوای تهران را کم می‌کنیم

امیرحسین مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور در کشور اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که در آلایندگی هوای تهران تأثیر داشت و تولید گاز دی‌اکسید کربن ( CO2) می‌کرد پالایشگاه تهران بود.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته مقرر شد که این گاز را تبدیل به گاز پاک کنیم که در یک فرایند طولانی این گاز CO2 تبدیل به کاربری‌های خوراکی، صنعتی، پزشکی و دارویی می‌شود. 

مدنی گفت: در این مرکز فرایندی دارد که گاز را فشرده می‌کند و ناخالصی‌های این گاز را در 10 مرتبه می‌گیرد و با تغییر درجه حرارت و استفاده از ‌آمونیاک این گاز آلاینده را تبدیل به گاز پاک می‌کنیم و در سال 40 هزار تن از گاز دی‌اکسیدکربن آلوده پالایشگاه را که برای هوای تهران هم آلودگی ایجاد می‌کرد تبدیل به گاز پاک می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم 140 هزار تن آلودگی پالایشگاه را از بین می‌بریم گفت: با افتتاح این کارخانه ضمن صرفه‌جویی در مصرف 18 هزار تن گازوئیل برای تولید گاز دی‌اکسیدکربن پاک، پالایشگاه تهران به نخستین پالایشگاه سبز کشور تبدیل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان داشت: با توجه به اینکه وزش باد تهران غرب به شرق شود به همین دلیل میزان آلایندگی در مرکز تهران افزایش می‌یابد که با این اقدام در جهت کاهش آلودگی هوای تهران هم گام‌هایی برداشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول