اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هپکو! یکبار برای همیشه!

پرسنل و کارگران شرکت هپکو با صدور بیانیه ای خطاب به مسوولان اعلام کردند: اگر راه حل‌هایتان سیاسی و در راستای منافع سرمایه‌داران غربگرا و لیبرال صفت است، عاجزانه درخواست داریم که به راه حل کارشناسان و متخصصینی که سال‌ها برای این صنعت زحمت کشیده‌اند یک بار برای همیشه گوش فرا دهید و هپکو را نجات دهید!

هپکو! یکبار برای همیشه!

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پرسنل و کارگران شرکت هپکو با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، آورده‌اند: اقدامات بی‌بدیل و هنرمندانه! سازمان خصوصی‌سازی در سنوات گذشته و طی دو مرحله واگذاری سهام شرکت هپکو به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت منجر به بروز مشکلات عدیده و جدی برای یکی از شرکت‌های مادر تخصصی کشور و تنها تولیدکننده واقعی ماشین‌آلات راهسازی در خاورمیانه شد و بدهی 1000 میلیارد تومانی و انبارهای خالی از مواد اولیه فقط گوشه‌ای از جفایی است که به بیت‌المال مسلمین وارد شده است.

این بیانیه می‌افزاید: سال‌ها اعتراض و برگزاری جلسات با مسؤولین مختلف از نمایندگان شهر اراک در مجلس شورای اسلامی، استاندار، روسای وقت سازمان خصوصی‌سازی تا رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه، اخیراً منجر به انتصاب یک مدیر چندشغله و غیرمتخصص در رأس مجموعه هپکو و به‌تبع آن تعدادی (به‌اصطلاح) «مدیر» بی‌کفایت، ناتوان، غیر متعهد و نجومی بگیر در مجتمع تولیدی و اختصاص مبالغ ناچیزی وام که به زحمت پاسخگوی فقط پرداخت حقوق پرسنل می‌باشد، شد که این دستاورد گران‌بها! حاصل بیش از 3 ماه تبلیغات رسانه‌ای، پرشور و مداوم مسؤولین مبنی بر عزم جدی ایشان برای احیای مجدد و رونق تولید در هپکو بوده است.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه عملکرد بسیار نامناسب مسؤولین موجب شده که روز به‌روز به بدهی‌های این مجموعه به دلیل تأخیر در بازپرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های جاری اضافه شده و چنانچه اقدام مؤثر و سریعی صورت نپذیرد در آینده نزدیک شاهد بلعیده شدن کل مجموعه توسط بدهی‌هایی باشیم که حاصل بی‌تدبیری دولت‌های وقت در واگذاری هپکو بوده است. 
این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه عدم رسیدگی به‌موقع به این موضوع منجر به از بین رفتن یک برند ملی و به‌تبع آن بیکاری و مشکلات اقتصادی هزاران نفر از خانواده ایشان در جامعه خواهد شد.

در ادامه آمده است: پیکر نیمه‌جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی‌های سیاسی ندارد و شاید همین روزها آخرین فرصت‌ها برای نجات این مجموعه عظیم باشد، پس تا دیر نشده از شما عاجزانه تقاضا داریم برای رفع مشکلات هپکو به‌صورت ریشه‌ای اقداماتی مؤثر و شایسته انجام دهید که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آنها مشکل مالکیت باشد. 

این بیانیه می‌افزاید: هرچند مشخص نشد که این همه قول‌های مسؤولین مختلف مبنی بر واگذاری 3000 دستگاه مناقصه ماشین‌آلات راهسازی مورد نیاز ادارات راه طی سالیان گذشته چه زمانی قرار است عملی شود، پس مالکیت هپکو را یا به اهلش(مجموعه یا نهادی که توان و صلاحیت رفع مشکلات و احیا و رونق آن را دارد) بسپارید و یا اگر چنین امکانی وجود ندارد آن را به دولت به عنوان مالک اولیه و مسبب اصلی تمام مشکلات برگردانید، فراموش نکنیم احداث مجدد شرکت‌هایی نظیر هپکو، آذرآب واگن پارس در شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چنین شرایطی آیا درخواست کارگران مبنی بر حفظ وصیانت از بیت‌المال مسلمین نادرست است؟ آیا پس از گذشت این‌همه سال، دوره حرف درمانی تمام نشده و زمان همت مسؤولین برای انجام اقدام ریشه‌ای فرا نرسیده است؟ کمی خود را به جای این کارگران رنج کشیده قرار دهیم و اگر راه‌حل بهتری (از اقدامات مختلفی که آنها طی این چندین سال در جهت احیای صنعت خود اجرا کرده‌اند) سراغ دارید دریغ نکنید و اگر راه‌حل‌هایتان سیاسی و در جهت منافع سرمایه‌داران غرب‌گرا و لیبرال صفت است عاجزانه درخواست داریم که به راه‌حل کارشناسان و متخصصینی که سال‌ها برای این صنعت زحمت کشیده‌اند «یک بار برای همیشه» گوش فرا دهید و هپکو را نجات دهید!

این بیانیه با اشاره به خواسته به حق و کارشناسانه پرسنل هپکو بیان می‌کند:  تعیین تکلیف قطعی مالکیت شرکت هپکو و واگذاری به یک نهاد یا سازمان امین و اهلیت دار تحت نظارت قوه قضاییه، رسیدگی هر چه سریع‌تر به ساختار مالی شرکت و حسابرسی از امروز تا ۱۲ سال گذشته، اصلاح ساختار منابع انسانی شرکت شامل تعیین تکلیف بازنشستگان و استخدام نیروی جدید جهت شروع مجدد تولید، سامان‌دهی بدهی‌های شرکت به سازمان‌ها و ارگان‌ها و فریز کردن حداقل ۵ ساله آنها، اصلاح ساختار مدیریتی شرکت شامل گماردن مدیران متخصص و متعهد و باتجربه نه مدیران صرفاً سیاسی، بازسازی اعتبار نزد مشتریان و شرکای تجاری با تزریق سرمایه در گردش مناسب برای انجام پروژه‌های تعهدآور قبلی و واریز پیش‌پرداخت به شرکای خارجی از مهم‌ترین خواسته‌های پرسنل شرکت هپکو از مسؤولان است.

به گزارش فارس امروز اعضای شورای اسلامی کار هپکو  برای پیگیری مشکلات این شرکت در سازمان خصوصی‌سازی حضور یافتند که به ادعای آنان معاون سازمان به اعضای شورای اسلامی توهین و جلسه را ترک کرد که این حرکت آقای ضرغام باعث ایجاد تنش شد. بعد از این تنش درب‌های سازمان خصوصی‌سازی بر روی نمایندگان پرسنل بسته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول