اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اداره‌کل نوسازی مدارس گیلان به وعده‌های خود عمل کند

پایبندی اداره‌کل نوسازی مدارس گیلان به وعده‌های خود، وجود 13 مدرسه با 9 دانش‌آموز در روستاهای دورافتاده، عدم‌دسترسی دانش‌آموزان به مدارس متوسطه دوره اول و ازدواج زودهنگام دختران از دلایل ترک تحصیل ازجمله مباحثی بودند که در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان مطرح شدند.

اداره‌کل نوسازی مدارس گیلان به وعده‌های خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: نگاه آموزش‌وپرورش بر اساس اسناد بالادستی حرکت به سمت فعالیت‌های مهارت‌محور است. 

نادر جهان‌آرای جشنواره جابربن‌حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی، لیگ علمی و جشنواره جوان خوارزمی را ازجمله فعالیت‌های پژوهش‌محور آموزش‌وپرورش در سطح مدارس دانست و گفت: سال گذشته از 400 هزار دانش‌آموز گیلانی، 110 هزار نفر آن در مقطع ابتدایی در جشنواره جابربن‌حیان شرکت کرده بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های پژوهشی کشور نسبت به گذشته ارتقا پیداکرده است که این جای بسی امیدواری دارد، افزود: جشنواره جابربن‌حیان یک فعالیت پژوهش‌محور است که به‌صورت انفرادی و گروهی در مدارس مقاطع ابتدایی اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه ساختمان‌های تخریبی آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا باید در اسرع وقت به اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان اعلام شود تا در صورت‌نیاز، ساختمان تخریب و به زمین تبدیل شود، گفت: وجود ساختمان تخریبی در سطح شهرستان تبعات و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه دارد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم در رودبار، لوشان، تالش، حویق و آستارا نگران‌کننده است، تصریح کرد: عدم‌دسترسی دانش‌آموزان به مدارس متوسطه دوره اول و ازدواج زودهنگام دختران ازجمله دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان است. 

جهان‌آرای با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران روی مدارس شبانه‌روزی استان گیلان و دیگر استان‌های کشور سرمایه‌گذاری خوبی کرده است، افزود: تمام تلاش دولت و وزارت آموزش‌وپرورش این است که هزینه‌های تحصیل برای کودکان مناطق محروم و دورافتاده عشایری کاهش یابد.   

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در بین مناطق و نواحی 34 گانه استان به لحاظ جذب جمعیت دانش‌آموزی در مقطع پیش‌دبستانی در جایگاه سوم قرار دارد گفت: جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان در مقطع پیش‌دبستانی نسبت به سال گذشته، 395 نفر افزایش پیداکرده است. 

اداره‌کل نوسازی مدارس گیلان به وعده‌های خود عمل کند  
فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، یکی از خلأهای موجود در سطح کشور را امر پژوهش دانست و اظهار کرد: با این‌که به لحاظ تولید علم در سطح دنیا جزو کشورهای برتر هستیم، اما آثار پژوهشی تولیدشده کاربرد چندانی در زندگی ما ندارند. 

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه شهرستان آستارا از دیرباز صادرکننده معلم به دیگر استان‌های کشور بوده و امروز نباید دغدغه کمبود معلم داشته باشد، افزود: انتظار ما این است که مشکل کمبود معلم در این شهرستان مرزی به‌صورت ریشه‌ای مرتفع شود و مدیرکل آموزش‌وپرورش این مهم را پیگیری کند. 

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه شاداب‌سازی محیط آموزشی مدارس مورد تأکید وزیر قبلی آموزش‌وپرورش بوده و این مهم باید در رأس برنامه‌های آموزش‌وپرورش باشد، افزود: با شاداب‌سازی محیط آموزشی مدارس می‌توان نشاط اجتماعی را در دانش‌آموزان ایجاد کرد. 

فرماندار شهرستان آستارا آموزش‌وپرورش را یک‌نهاد مقدس دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش یک‌نهاد مقدس است که کودکان را برای ساختن آینده کشور تربیت می‌کنند و همه دستگاه‌های عضو شورای آموزش‌وپرورش موظف هستند در راستای تحقق برنامه‌های آموزش‌وپرورش به این نهاد کمک کنند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا خواستار نظارت جدی آموزش‌وپرورش بر بوفه‌های مدارس شد و تصریح کرد: از عرضه کلوچه‌های حاوی قرص در بوفه‌ها و مغازه‌های هم‌جوار مدارس خودداری شود و اقلام غذایی عرضه‌شده در بوفه مدرسه باید با مواد غذایی مجاز مورد تأیید از سوی آموزش‌وپرورش منطبق باشد. 

رستم‌زاد جمع‌آوری مدارس کانکسی و استاندارد سیستم گرمایشی مدارس شهرستان آستارا را ازجمله وعده‌های مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان دانست و گفت: امیدواریم اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان به وعده‌های داده‌شده پایبند باشد. 

وجود 13 مدرسه با 9 دانش‌آموز در روستاهای آستارا 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، تعداد مدارس تک‌شیفت داخل شهر را یک مدرسه دانست و اظهار کرد: در روستاهای محروم و دورافتاده شهرستان آستارا 13 مدرسه زیر 9 دانش‌آموز وجود دارد. 

سید سجاد موسوی با بیان اینکه 70 درصد از فرهنگیان شهرستان آستارا مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از لیسانس دارند که این یکی از امتیازهای خوب آموزش‌وپرورش این شهرستان است، گفت: تراکم جمعیت دانش‌آموزی شهرستان آستارا به لحاظ مهاجر بودن آن روزبه‌روز در حال افزایش است. 

به گزارش فارس، افتتاح پروژه نوسازی دبیرستان 12 کلاسه سروش، دیدار با خانواده شهید دانش‌آموز ضرغام نصیری و حضور در کارگاه دوروزه معاونین آموزشی نواحی، مناطق و شهرستان‌های 34 استان گیلان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان به شهرستان آستارا بود. 

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول