اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس نیاز به نوسازی، ساماندهی و تجهیز دارد

سرپرست هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به قدمت 50 ساله مجموعه سوارکاری این مجموعه برای درآمدزایی و استفاده بهینه نیاز به مرمت، ساماندهی و تجهیز دارد.

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس نیاز به نوسازی، ساماندهی و تجهیز دارد

بهروز نیازی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: مدیریت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور است و برای مرمت نوسازی و تجهیز مجموعه سوارکاری نیاز به سرمایه بخش خصوصی می‌باشد.
وی با اشاره به قدمت 50 ساله مجموعه سوارکاری گنبدکاووس تصریح کرد: این مجموعه سالانه اجاره داده می‌شود و اگر بتوان شرایطی ایجاد کرد تا سرمایه‌گذاری 10 سال تا 15 ساله توسط بخش خصوصی صورت گیرد بسیاری از کمبودها و مشکلات عمرانی این مجموعه مرتفع می‌شود.

* سالانه حدود 700 میلیون تومان بابت اجاره مجموعه سوارکاری به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پرداخت می‌شود
سرپرست هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس آموزش را اولویت مهم این هیئت دانست و گفت: آموزش تخصصی مربیان، چابکسواران و کارگران این مجموعه می‌تواند ضمن ارتقا کیفیت مسابقات در درآمدزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص موثر باشد.
وی ادامه داد: سالانه حدود 700 میلیون تومان بابت اجاره مجموعه سوارکاری به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پرداخت می‌شود و اگر شرکت توسعه اجازه دهد تا باشگاه سوارکاری راه‌اندازی و فضای مجموعه مرمت و نوسازی شود در آینده همه خانواده‌ها می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.
نیازی گفت: در چند ماه گذشته که هیئت سوارکاری مسوولیت این مجموعه را عهده‌دار شده توانسته 2 هزار مترمربع از مجموعه را فنس‌کشی کرده و درختان را هرس کند.

* در حال حاضر 400 راس اسب در این مجموعه نگهداری می‌شود/ آموزش سوارکاری در قالب باشگاه برای عموم مردم
وی ادامه داد: در حال حاضر 400 راس اسب در این مجموعه نگهداری می‌شود و بنا داریم با آموزش تخصصی کادر اجرایی مربیان و چابکسواران بتوانیم 500 راس اسب نگهداری کرده و آموزش سوارکاری را در قالب باشگاه برای عموم داشته باشیم.
سرپرست هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ثبت ملی و معنوی مجموعه و مسابقات سوارکاری گفت: ثبت ملی و معنوی مسابقات سوارکاری ایده بسیار خوبی است ولی از آنجایی که ساختمان این مجموعه بیش از 50 سال قدمت دارد متاسفانه ثبت ملی ابن مجموعه سبب شده تا نتوانیم فعالیت‌های عمرانی برای حفظ و نگهداری این مجموعه داشته باشیم.

* برای مرمت و نوسازی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار است
وی خاطرنشان کرد: برای مرمت و نوسازی این مجموعه نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار است که با استفاده از طرح جامع تهیه شده توسط هیئت سوارکاری می‌توان در پروسه پنج سال تا 10 سال آن را انجام داد.
مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در سال 1350 با مساحت 200 هکتار افتتاح شد و اکنون مساحت کل مجوعه  160 هکتار است که حدود 50 هکتار آن ساختمان و فضای مسابقات و 110 هکتار نیز اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول