اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: معنای شرط «عباس»، عدم صدور فرمان ریاستی انتخابات است

یکی از اعضای ارشد حماس گفت، اینکه رئیس تشکیلات خودگردان صدور فرمان ریاستی برای انتخابات را مشروط به موضع تل‌آویو برای انتخابات در قدس کرده، یعنی ممکن است فرمان مذکور هیچ زمانی صادر نشود.

حماس: معنای شرط «عباس»، عدم صدور فرمان ریاستی انتخابات است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از چندین هفته رایزنی، تلاش کمیته مرکزی انتخابات فلسطین و اعلام موافقت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی با برگزاری انتخابات، حالا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شرطی برای این موضوع گذاشته است.

عباس اعلام کرده تا زمانی که رژیم صهیونیستی اجازه برگزاری انتخابات در قدس را ندهد وی فرمان ریاستی ویژه برگزاری انتخابات را صادر نخواهد کرد.

 «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «گروه‌های فلسطینی معتقدند فرمان ریاستی برای انتخابات باید ثمره نشست گفت‌وگوی فراگیر ملی باشد اما عجیب است که عباس اجماع ملی را رد کرده، تأخیر در فرمان ریاستی را پذیرفته و در انتظار موضع اسرائیل برای انتخابات در قدس است؛ موضوعی که ممکن است هیچ زمانی رخ ندهد».

محمود عباس در جلسه اخیر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» که هفته گذشته به ریاست وی برگزار شد، گفت، اجرای انتخابات امری اساسی است اما نباید به هر بهایی باشد بلکه باید به شیوه‌ای صحیح برگزار شود به نحوی که شامل مشارکت فلسطینی‌ها در تمام سرزمین فلسطین و در مقدمه آن قدس باشد.

ساف در جلسه هفته گذشته خود اعلام نکرد اگر رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس موافقت نکند چه جایگزینی برای این امر دارد.

محمود عباس برای اولین بار در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر گذشته از قصد خود برای برگزاری انتخابات خبر داد.

آخرین انتخابات برای ریاست تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ برگزار شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول