اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تحریم‌ها ورود هواپیما به کشور را متوقف نکرد/ رونمایی از دستورالعمل سامان‌دهی پهپادها

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ دستورالعمل سامان‌دهی و نظارت بر ریزپرنده‌ها تهیه شده و همین هفته این دستورالعمل رونمایی می‌شود.

تحریم‌ها ورود هواپیما به کشور را متوقف نکرد/ رونمایی از دستورالعمل سامان‌دهی پهپادها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی عابدزاده امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ما امروز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت تولید قطعات ریز موتور و همچنین تعمیر و نگهداری هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم.

وی افزود: در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار قرار گرفت و به همین دلیل بود که توانستیم در تحریم‌ها روی پای خود بایستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید هواپیما ادامه دارد و تحریم‌ها نتوانسته است آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کند، گفت: در آینده نزدیک دو شرکت هواپیمایی با هواپیماهای تازه‌ورود وارد صحنه‌های عملیات پروازی می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور مجوز برای پهپادهای شرکت پست گفت: با هماهنگی مسئولان مربوطه دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر ریزپرنده‌ها تهیه شده است و در چند روز آینده از این دستورالعمل رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: پس از آزادسازی نرخ‌ها شرایط برای حمل و نقل هوایی پایدارتر شده است. امروز نرخ بلیت مسیر پرتردد نظیر تهران ـ مشهد تا 850 هزار تومان در سقف و 280 هزار تومان در کف است. یک ساعت و 20 دقیقه ساعت پرواز است و متوسط نرخ همین مسیر در طول سال جاری 400 هزار تومان بوده است.

وی اضافه کرد: مشکل سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های کشور کمافی‌السابق وجود دارد و ما در کنار وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم.

عابدزاده در مورد فرودگاه قم گفت: این فرودگاه موافقت اصولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کرده است، ولی هنوز ساختارهای لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

وی در باره ساخت هواپیما در داخل گفت: هماهنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان در این باره داریم و مجوز 16 دفتر طراحی صادر شده است که امیدواریم با افزایش این دفتر طراحی‌ها در 6 سال آتی در ساخت هواپیما حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور درباره قاچاق کالا در فرودگاه‌های کشور گفت: همه کالاهایی که از طریق پروازهای خارجی وارد فرودگاه می‌شوند، در سامانه‌ای ثبت می‌شود و این سامانه در اختیار ستاد قاچاق کالا و ارز است و در هیچ فرودگاهی کالای قاچاق وارد نمی‌شود.

عابدزاده درباره سانحه ATR یاسوج و اعلام تقصیر سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این سانحه اظهار داشت: این موضوع از سوی مسئول رسیدگی به سانحه در کمیته‌ای مشخص و قانونی رسیدگی شد. گزارش ارائه شد، اما کارشناس دادسرا نیز گزارشی ارائه دادند که با گزارش کمیسیون بررسی سانحه مغایر بود. پرونده به دادگاه رفت، اما به دلیل مغایرت دادگاه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دادسرا برگرداند و این ناشی از اشتباهات کارشناسان دادگستری است.

وی درباره تعلیق رئیس سازمان هواپیمایی در موضوع سانحه یاسوج گفت: دو سال تعلیق توسط دادسرا برای بنده در سانحه یاسوج پیشنهاد شد، اما وقتی این به دست قاضی رسید گفت که تحقیقات ناقص است و عودت داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول