اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دی‌ماه، آغاز واکسیناسیون دام‌ عشایر در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون دام های عشایر همدان در دی‌ماه خبر داد و گفت: هر سال یک‌میلیارد تومان در کنترل بیماری تب مالت در همدان هزینه می شود.

دی‌ماه، آغاز واکسیناسیون دام‌ عشایر در همدان

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری تب مالت در استان انجام می‌شود اظهار کرد: طبق روال هر سال برنامه‌های پیشگیرانه در حال انجام است و تقریباً یک‌ میلیارد تومان سالانه در مبارزه با بیماری تب مالت هزینه می‌شود.

وی به واکسیناسیون دام‌ها در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه هر سال تقریباً ۶۰۰ هزار راس دام واکسینه می‌شوند گفت: از ابتدای دی‌ماه اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان در جنوب یعنی لرستان، خوزستان و ایلام اعزام خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه مردم باید مراقبت‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند افزود: دامداران در روستاها و دامداری‌ها هر موردی از سقط جنین را مشاهده کردند حتما به دامپزشکی اعلام کنند و از تماس مستقیم بدن با جنین سقط شده به شیوه محافظت نشده جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دامداران حتماً وسایل حفاظت شده فردی داشته باشند و قبل از مصرف شیر دام نیز حتما یک دقیقه آن را بجوشانند گفت: مردم شهرنشین نیز از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند، خوردن لبنیات محلی نیز اصلا توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول