اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان استان پاک در آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان خبر داد و گفت: طی یک سال و نیم اخیر موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

همدان استان پاک در آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با انتشار اخباری مبنی بر شیوع آنفلوآنزای نوع(H۱N۱) این نگرانی از سوی مردم وجود دارد که شاید شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز بار دیگر مطرح شود که در این خصوص به سراغ مدیرکل دامپزشکی استان همدان رفتیم تا صحبت‌هایش را بشنویم.

محمودرضا رسولی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از یک و سال و نیم اخیر موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است اظهار کرد: با توجه به انجام ۵۳ مورد اقدامات پیشگیرانه در استان دیگر موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش داده نشده است.

وی با اشاره به در حوزه آنفلوآنزای پرندگان هیچ مشکلی وجود ندارد و به موقع ستادهای پیشگیری نیز فعال شده است گفت: اقدامات پیشگیرانه و پایش‌های مشترک با سازمان محیط زیست و دیگر سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه بازدید و مراقبت‌های فعال از واحدهای صنعتی و سنتی مرغ در دستور کار است افزود: نمونه‌برداری‌ها نیز به صورت مرتب و مکرر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آذر ماه امسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری در خصوص بیماری آنفلوانزا صورت گرفت و ۱۸ هزار و ۴۱۲ مورد مراقبت فعال انجام شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول